Nampaknya, nama penyanyi Robin Thicke sekali lagi panas apabila model tersohor, Emily Ratajkowski mendedahkan yang dia pernah diraba pada bahagian payudara sewaktu membintangi klip video Blurred Lines sekitar lapan tahun lalu.

Pendedahan mengejutkan itu dikongsikan oleh Emily sendiri menerusi buku terbaharunya, My Body yang bakal dipasarkan pada bulan hadapan.

“Secara tiba-tiba, entah dari mana, saya rasa ada orang meraba payudara saya daripada belakang. Saya dengan pantas beredar, lalu memandang ke belakang, memandang ke arah Robin Thicke,” lapor Sunday Times of London.

Emily merupakan salah seorang daripada tiga model yang muncul dalam klip video Blurred Lines yang turut menampilkan penyanyi Pharrell Williams dan rapper, TI.

Difahamkan, Emily pada awalnya gembira sepanjang proses penggambaran berlangsung, sehinggalah Robin yang didakwa mabuk merosakkan suasana.

“Dia (Robin) tersenyum dan berjalan terhuyung-hayang, sementara menggayakan cermin mata hitam.

“Pandangan saya terus terasa gelap. Dalam masa sama, pengarah klip video (Diane Martel) menjerit ke arah saya dan bertanya adakah saya okay. Pengalaman di studio di Los Angeles itu membuatkan saya berasa ‘berbogel’ buat pertama kali,” kongsi Emily menerusi bukunya.

Dalam pada itu, Diane turut mengesahkan kejadian berkenaan.

“Saya masih ingat Robin meraba payudara Emily, kedua-dua belah dengan dua tangannya. Dia berdiri di belakang Emily pada waktu itu. Saya menjerit dan bertanya apa yang telah dia lakukan? Saya kata cukup, penggambaran tamat,” ulasnya.

Sebelum ini, lagu Blurred Lines dikatakan diciplak berdasarkan lagu Marvin Gaye iaitu Got To Git It Up. Menerusi arahan mahkamah, waris Marvin perlu dibayar pampasan sebanyak AS$5.3 juta (RM22.15 juta).

Selain itu, Robin juga pernah menerima kritikan kerana mempersembahkan lagu tersebut bersama Miley Cyrus pada MTV Video Music Awards dengan gaya yang kurang sopan.

Blurred Lines pernah menduduki tangga pertama Billboard 100 selama 12 minggu berturut-turut.