Kisah percintaan personaliti media sosial Ameera Khan dan aktor kacak Indonesia Jefri Nichol mencuri perhatian wargamaya apabila dikatakan sudah putus di tengah jalan.

Menerusi pemerhatian Gempak, Ameera sudah tidak lagi mengikuti Jefri di laman Instagram namun pelakon filem Kuntilanak itu masih mengikuti akaun adik kepada Neelofa itu.

Malah di platform Tiktok, seorang pengguna Indonesia @bekacorp berkongsi sebuah video mengenai status kedua-dua personaliti tersebut yang mengundang pertanyaan ramai.

“Ada yang sedar tak? Kalau mereka sudah tidak dekat lagi. Ada yang tahu mereka kenapa?” tanya pengguna tersebut di perkongsiannya.



Sementara itu di ruangan komen, ramai wargamaya dari dua negara membuat andaian tentang hubungan mereka memandangkan Ameera juga dikatakan sudah memadam komen-komen di gambar Jefri.

Tidak kurang juga ada yang mempertahankan pasangan itu dengan meminta agar wargamaya tidak mencampuri urusan perhubungan mereka.

@Lolitaaa:Maybe Jefri terlalu pergaulan bebas dengan perempuan lain tu yang buat ameera … done palataw”

@M:Mungkin nak privacy kot lepas dah viral sampai dua dua negara tahu, so buat macam tu orang tak ambik tau sangat dah”

@?:Haritu bukan Jefri ada hantar video kat Ameera ke tak silap? and she posted on her feed. i think it's because Jefri selalu post keluar dengan perempuan”

@i sold my soul for music:Guys, jefri already have gf in indo lahhhh cuma kurang exposure je. For some reasons diorang maybe kawan je. Jefri dah lama follow Ameera”

@Pamela:Plot twist : diorg private relationship”

@??:i think they want privacy. Lagipon follow atau tak in instagram doesn’t mean anything if they’re both matured. The real relationship only both of them”

@Intannnn:Menurut gue Amera tipikal cewek ya. Cemburuan sedangkab si Jefri orangnya friendly ke semua cewek”

@istrinyaabdullah:Netijen Indonesia sebegini kepohnya, sampai cari di likers begitu hadoi biarkan aja kenapa sih. Ameera juga mungkin tak nyaman”

Sehingga kini, perkongsian tersebut telah menerima hampir 312,000 tontonan daripada warga TikTok.

Terdahulu, Gempak melaporkan Ameera dan Jefri dilihat saling meninggalkan komen mesra di laman Instagram masing-masing seperti sedang menjalinkan hubungan.

BACA: “My Favorite Person” - Tinggalkan Komen Dengan Emoji Love Di IG, Ada Apa Antara Jefri Nichol & Ameera Khan?