Pelakon Maya Karin mengakui masih berkawan rapat dengan seorang jejaka Perancis dan usia perkenalan mereka sudah memasuki dua tahun.

Menurut Maya atau nama sebenarnya Maya Karin Roelcke, hubungan mereka dalam keadan baik walaupun ada kalanya jarang berjumpa untuk tempoh yang lama disebabkan mereka sibuk dengan urusan kerja.

"Saya masih beterusan dengan lelaki itu, masih yang sama. Saya dengan dia ada kalanya tidak berjumpa untuk tempoh masa yang lama, dalam tiga minggu begitu. Dia sibuk dengan kerja dia dan saya juga sibuk dengan kerja saya.

"Saya cuba menjadi seorang yang realistik. Saya pun sudah cakap dengan dia kita tidak akan berjumpa untuk masa yang panjang.

"Kalau nak berjumpa, mungkin dia boleh lah datang di lokasi penggambaran lihat saya tengah bekerja. Sebab dia suka tengok saya bekerja," katanya.

Maya berkata demikian ketika ditemui pada majlis berbuka puasa dan sidang media filem The Experts yang berlangsung di Glenmarie Hotel & Golf Resort, Petaling Jaya pada Sabtu.

Tak sangka masih bertahan

Dalam pada itu ketika ditanya adakah jejaka berkenaan merupakan individu yang paling istimewa di dalam hati, Maya mengiyakan pertanyaan tersebut.

Malah kata dia tidak menyangka apabila hubungan mereka mampu bertahan sehingga kini.

"Saya pun agak terkejut apabila hubungan kami ini boleh kekal lama hingga kini. Jangkaan saya hanya dua tiga bulan sahaja kemudian reda dan pasrah.

"Namun sedar tidak sedar, hubungan kami sudah masuk tempoh dua tahun, lama juga. Tidak sangka sebenarnya.

"Tipu kalau tiada pasang surutnya dalam hubungan, tetapi sekarang dua-dua saling memahami," ujarnya.

Diusik hal perkahwinan

Diusik mengenai hal perkahwinan, Maya bagaimanapun menyerahkan segalanya kepada takdir.

"Saya terbuka untuk mendirikan rumah tangga sekali lagi kerana dulu saya sangat gembira dan menikmati momen perkahwinan.

“Cuma saya percaya dengan ketentuan Allah, terserah kepada perancangan-Nya," kongsinya lagi.

BERITA TRENDING: Sedang Mengenali Hati Jejaka Berdarah Kacukan Perancis, Maya Karin; “Saya Terbuka Untuk Berkahwin dan..."


Terdahulu, Maya sebelum ini mengakui sedang berkawan rapat dengan jejaka Perancis namun tidak mendedahkan identitinya.

Maya juga turut dilihat ditemani lelaki itu sewaktu menghadiri majlis pelancaran minyak wangi miliknya iaitu By Maya Karin tahun lalu.

Untuk rekod, Maya pernah mendirikan rumah tangga dengan seorang warga Britain iaitu Steven David Shorthose atau nama Islamnya Muhammad Ali Abdullah pada 24 Julai 2008.

Namun jodoh tidak panjang apabila perkahwinan mereka berakhir dengan penceraian pada 16 Julai 2010.

Dalam perkembangan terkini, Maya bakal membintangi sebuah filem aksi heist tempatan tahun ini bertajuk The Experts.

Filem yang turut dijayakan oleh Datuk Aaron Aziz, Mimi Lana, Remy Ishak dan Ray Dap Dap tersebut bakal menemui penonton pada 23 Mei ini.