Pengalaman menikmati sajian pencuci mulut dalam cuaca yang sejuk? Sebuah cafe yang terletak di Pulau Pinang ini menjanjikan suasana seperti anda berada di luar negara.

Bagi mereka yang mahu merasai sendiri kedinginan musim salji ala Eropah dengan suhu mencapai 10 darjah Celsius, inilah masanya anda pergi ke Ice Cafe di Lebuh Victoria, Georgetown, Pulau Pinang.



Bukan sekadar namanya tertera nama ‘ice’, tetapi konsep dan tema kafe tersebut adalah daripada ais keseluruhannya.

Itulah keunikan Ice Cafe, konsep ais yang ditawarkan di kafe tersebut merupakan yang pertama seumpamanya di Malaysia.

Jika berkunjung ke sini anda dapat menikmati pelbagai sajian hidangan bertemankan pemandangan seolah-olah sedang berada di Kutub Utara.



Memetik sebuah portal tempatan, menu-menu sajian di sini juga berasaskan ais dan diolah mengikut citarasa dan hidangan popular di Pulau Pinang.

“Istimewanya di sini, dengan suhu 10 darjah Celsius, kami cuba mengetengahkan makanan-makanan tradisional dan makanan lazim di Pulau Pinang seperti aiskrim kandar.

“Selalu di Pulau Pinang terkenal dengan nasi kandar, di sini kami pamerkan aiskrim kandar di mana rencahnya lebih kurang sama dengan nasi kandar tetapi versi aiskrim.

“Kita mahu pelanggan bukan sahaja rasa sejuk, tetapi suasana persekitarannya juga sejuk seperti ala ‘frozen’. Jika kita lihat dalam kafe ini, ada salji. Jadi kita mahu bawa konsep itu,” kata Pengurus Pembangunan Perniagaan Ice Cafe, Hazlami Rosli.



Selain dapat menikmati pelbagai juadah enak, pengunjung Ice Cafe juga berpeluang merakam gambar dan detik indah di dalam kafe yang persekitarannya bersuasanakan kiub ais dan salji.

Lebih mengujakan, Ice Cafe ini juga merancang untuk membuka kafe bertemakan konsep sama di Kuala Lumpur atau Melaka.

Info:

Alamat : 193 (Level 1), Lebuh Victoria, George Town, 10300 George Town, Pulau Pinang.
Nombor Telefon : 04-262 1193
Waktu Operasi : 10:30 a.m – 10:30 p.m

Kredit foto: Facebook Places Malaysia