Pelakon Ummi Nazeera akhirnya mendedahkan nama dan wajah puteri keduanya kepada umum selepas tujuh hari melahirkan.

Menerusi laman sosial Instagram, Ummi berkongsi nama anak perempuan keduanya iaitu Aysha Arsylia yang diberi bersempena nama isteri Rasulullah SAW beserta wajah anaknya.

“Alhamdulillah, Dah hari ke-7, Ummi nak share nama anak kami iaitu Aysha Arsylia. Sempena nama isteri baginda Rasulullah SAW.

“Arsylia pula bermaksud kehidupan yang tenteram, bahagia dan sempurna.

“Semoga Aysha akan membesar menjadi anak yang solehah, dengar cakap ibu bapa & keluarga, serta berbakti kepada agama dan negara,” tulis Ummi di ruangan kapsyen.

A post shared by Ummi Nazeera (@umminazeera)


Menerusi video berdurasi 15 saat itu lagi, Ummi turut berkongsi pengalamannya ketika mengalami pendarahan sewaktu hamil empat minggu.

Namun pelakon Gol & Gincu Vol. 2 itu bersyukur apabila diberikan peluang dan rezeki untuk melahirkan Aysha secara normal.

Sementara itu di ruangan komen, ramai rakan selebriti dan wargamaya memberikan ucapan tahniah dan memuji wajah comel Aysha.

“Alhamdulillah, congrats my dear. Semoga baby dan mummy sihat. Selamat berpantang,” komen penyanyi Idayu.

“Assalamualaikum Aysha. Comelnya baby ni. Tahniah Ummi,” puji seorang wargamaya.

“Sedapnya nama Aysha. Semoga menjadi anak yang solehah,” tulis seorang wargamaya.

“Masya-Allah comelnya dia. Dagu tu yang mahal,” usik seorang wargamaya lagi.

Pada 2 Jun lalu, Ummi selamat melahirkan bayi keduanya seberat 3.2 kilogram di sebuah hospital swasta di Seri Kembangan, Selangor.

Sekadar info, Ummi atau nama sebenarnya Ummi Nazeera Nur Hidayah Zainul Abadin, 31, berkahwin dengan seorang doktor, Mohd. Izzar Anwari Abdul Khani pada 23 Julai 2017.

Pasangan ini dikurniakan anak sulung mereka, Ayra pada 22 Ogos 2018 yang kini berusia tiga tahun.