Hari ini 19 Mac 2019, genap setahun umur cahaya mata sulung Dato Seri Siti Nurhaliza bersama Dato Sri Khalid Mohamad Jiwa, Siti Aafiyah.

Memang seronok melihat gambar-gambar sambutan hari lahir Aafiyah yang pertama yang dikongsi Siti serta para jemputan di Instagram masing-masing.

Paling indah, kakak ipar Siti yang juga merupakan pengurusnya sejak sekian lama turut menukilkan sebuah puisi indah untuk Aafiyah. Puisi tersebut turut dikongsikan Siti di Instagram beliau.

"Tq mak @rozisangdewi ....untung kita kecik2 ada puisi khas," tulis Siti di satu entri di Instagramnya.

"19 Mac 2019-Siti Aafiyah dah setahun. Selamat hari lahir Aafiyah, semoga selalu di dalam jagaan Allah," tulis Rozi yang lebih dikenali sebagai @rozisangdewi di Instagram.

KURNIA 5

Tepat hari nian singkat berlari,
Tangis pertama masih didengari,
Direnjis doa bertali, kehadiran disantuni,
Dari arah mana, sama ikhlas mengiringi.

Senyum, hilang garis mata,
Tangis, bak gelombang sukma,
Keletah mengusik jiwa ayahanda,
Ragam memetik kasih bonda,
Manis seimbas gula cinta.

Bertatihlah, perlahan-lahan,
Bertatihlah, untuk berjalan,
Bertatihlah, untuk terus ke depan,
Kehidupan bersilang ganti ujian,
Meski bertongkat siku, bertampung lengan,
Kuatlah demi menggapai impian.

-Rozisangdewi. 19 Mac 2019.

Tq mak @rozisangdewi ....untung kita kecik2 ada puisi khas... .. ... 19 Mac 2019-Siti Aafiyah dah setahun. Selamat hari lahir Aafiyah, semoga selalu di dalam jagaan Allah.. . KURNIA 5 . Tepat hari nian singkat berlari, Tangis pertama masih didengari, Direnjis doa bertali, kehadiran disantuni, Dari arah mana, sama ikhlas mengiringi. . Senyum, hilang garis mata, Tangis, bak gelombang sukma, Keletah mengusik jiwa ayahanda, Ragam memetik kasih bonda, Manis seimbas gula cinta. . Bertatihlah, perlahan-lahan, Bertatihlah, untuk berjalan, Bertatihlah, untuk terus ke depan, Kehidupan bersilang ganti ujian, Meski bertongkat siku, bertampung lengan, Kuatlah demi menggapai impian. -Rozisangdewi. 19 Mac 2019. . #rozisangdewi #aafiyahanakibu

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on


Selamat hari lahir buat Aafiyah daripada kami di Gempak. Semoga menjadi anak yang solehah.

Kredit Gambar: Instagram