,
Laman Utama

V.E Ditubuhkan Dua Minggu Sebelum GV9, Bangga Berjaya Sampai Ke Pentas Final - “Kami Tidak Perlu Buktikan Kepada Sesiapa Selain…”

Asyikin Mayudin
30/11/2022
06:55 MYT
Berada di pentas akhir Gegar Vaganza musim ke-9 (GV9) sudah cukup membuatkan kumpulan V.E berbangga dengan diri masing-masing kerana berjaya sampai ke tahap itu.
Menurut Fakhriz dan Hakim, kejayaan yang kecapi itu bukanlah bermaksud untuk membuktikan kepada sesiapa sebaliknya ia hanya untuk diri mereka.
“Kami tidak perlu membuktikan kepada sesiapa selain daripada diri kami sendiri. Kejayaan kami ini bukti untuk diri kami sendiri mampu sampai ke tahap ini.
“Bukan sebab orang lain… atau nak tunjuk dekat orang yang V.E layak. Memang kami gunakan pentas GV ini untuk test kredibiliti kami.
“Sebab kami baru saja bersama, jadi ini satu platform untuk kami test kebolehan kami. Jadi, lepas ini keluar, bila nak buat persembahan dah ada ilmu yang belajar dari GV,” katanya kepada Gempak.
V.E mendapat tempat kelima dengan markah 72.39% menerusi lagu Ikhlas Tapi Jauh & Bagaimana Kalau Aku Tidak Baik-Baik Saja serta lagu battle The Real Slim Shady (Eminem) & Sang Saka Biru bersama juara GV9, Jaclyn Victor.
Sementara itu, Cham bangga melihat perkembangan V.E yang turut dianggotai oleh Fakhriz, Hakim dan Adeep biarpun mereka hanya mula bekerjasama dua minggu sebelum GV9 bermula.
“Group ini ditubuhkan dua minggu sebelum GV dan kami tak pernah menyanyi bersama. Saya sebagai ahli V.E yang asal, saya sangat berbangga mereka bertiga.
“V.E banyak improvement dari minggu pertama sampailah akhir… Alhamdulillah. Paling ketara dari segi hormani dan kesatuan suara selain itu menari.
“Kalau lihat persembahan kami, kalau ada menari saja mesti dapat markah tinggi… kalau tak menari, markah rendah,” ujarnya.
Sementara itu, Adeep turut mengakui mereka sebenarnya menyasarkan gelaran juara namun tetap bersyukur kerana berjaya sampai ke pentas akhir GV9.
“Ikukan kami ada target nak nombor satu tapi Alhamdulillah… markah pun dekat-dekat. Kami boleh lagi buat yang lebih baik tapi apa dah jadi, dah jadi. Cuma akan datang ini, kami tetap akan lakukan yang terbaik untuk V.E,” katanya.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Tak Sangka Itu Yang Terakhir, Fuad Hilang Terus Tak Sempat Ucap…” - Tom

gempak
28/08/2024
02:20 MYT
Penyanyi Tom berkongsi detik pertemuan semula dia dengan suaminya yang juga penyanyi Fuad Rahmad ketika di sidang media program Gegar Vaganza (GV9).
Laman Utama

Tom Pernah Kena Sorok Orang Bunian - "Kampung Tu Pasir Putih, Semua Perempuan..."

gempak
10/09/2023
03:55 MYT
Wallahualam.
Laman Utama

Alahan Buat Tom Berhenti Merokok - "Dari Umur 16 Tahun Hisap, Lepas Ni Insya-Allah Tak Nak Sentuh Rokok Lagi"

gempak
08/07/2023
07:53 MYT
Bagus buat Tom!
Laman Utama

"Kata Nak Rahsia..." - Fuad Rahman 'Kantoikan' Tom Kini Hamil Sebulan

gempak
23/06/2023
15:55 MYT
Tom keguguran April lalu.
Laman Utama

"Yang Ditangkap Bertatu Bergari Itu Bukan Saya" - Fuad Rahman

gempak
18/06/2023
00:55 MYT
Nafi ditangkap pihak berkuasa.