Terhibur dan penuh aksi! Jenama perfileman terkenal Star Wars kini tampil dengan siri animasi Star Wars: Young Jedi Adventures sejak 4 Mei lalu.

Dibawakan oleh Disney+, Disney Junior dan Lucasfilm ini pasti bakal menjadikan anak anda peminat kecil Star Wars.

Berlatarkan semasa The Era High Republic era, siri animasi mengikuti anak-anak muda Jedi semasa mereka mengkaji cara-cara the Force, meneroka galaksi, membantu rakyat dan makhluk yang memerlukan, dan belajar yang berharga kemahiran yang diperlukan untuk menjadi Jedi di sepanjang jalan.

Disney+ dan Lucasfilm turut mengeluarkan dua gambar pegun daripada siri ini, termasuk Master Yoda, anak muda Jedi Kai, Lys dan Nubs serta rakan mereka Nash dan RJ-83 di planet ini Tenoo. Imej kedua menunjukkan Lys, Kai dan Nubs semasa urutan latihan.

Dihasilkan oleh Lucasfilm untuk Disney+ dan Disney Junior, “Star Wars: Young Jedi Adventures" diterbitkan oleh James Waugh, Jacqui Lopez, dan Josh dari LucasfilmRimes. Michael Olson (“Puppy Dog Pals”) ialah pelakon persembahan dan penerbit eksekutif; Elliot M. Bour (“Elena of Avalor”) ialah pengarah penyelia dan penerbit bersama; Jeannine Hodson “Puppy Dog Pals” ialah produser dan Lamont Magee (“Kilat Hitam”) perunding produser.

Menariknya, Penerbit Eksekutif dan Naib Presiden Kanan Kandungan Francais & Strategi di Lucasfilm, James Waugh memberitahu ‘Star Wars’ kini melangkaui generasi; peminat dari semua peringkat umur berhubung dengan imaginasinya dunia, cerita mitos dan watak unik.

"Ketika menghasilkan 'Star Wars: Young Jedi Adventures,' siri 'Star Wars' pertama yang dicipta untuk kanak-kanak prasekolah, pasukan kreatif tidak pernah berhenti memikirkan bagaimana persembahan ini boleh menjadi langkah pertama 'anak muda' ke dunia yang lebih besar dan kali pertama mereka mengalami potensi tanpa had galaksi 'Star Wars'.

“Pertunjukan watak, nada dan pengajaran hidup yang dijalin sepanjang setiap episod ditulis secara sama rata untuk mereka, dan pasukan berbakat kami komited untuk menghormati legasi sinematik sementara tetap setia kepada jangkaan ibu bapa untuk penonton termuda," katanya.

Sementara itu, Alyssa Sapire, Naib Presiden Kanan, Pembangunan, Siri, Strategi, Disney Junior memberitahu ia peringkat awal untuk generasi muda mengenali Star Wars.

“Kami bekerjasama dengan Lucasfilm dalam siri ini adalah peluang yang menakjubkan untuk memperkenalkannya francais yang dihargai secara universal kepada generasi muda.

“Sebagai titik pengenalan ke dalam 'Star Wars,’ kami telah mencipta satu siri dengan watak dan jalan cerita baharu dan biasa yang menarik yang menyerlahkan nilai belas kasihan, kerja berpasukan dan persahabatan, yang penting elemen untuk semua pengaturcaraan Disney Junior kami,” jelasnya.

Star Wars: Young Jedi Adventures dibintangi Jamaal Avery, Jr. sebagai Kai Brightstar, Juliet Donenfeld sebagai Lys Solay, Dee Bradley Baker sebagai Nubs, Emma Berman sebagai Nash Durango, Jonathan Lipow sebagai RJ-83, dan Piotr Michael sebagai Master Yoda.

Star Wars: Young Jedi Adventures telah debut di Disney+ dan Disney Junior pada 4 Mei, 2023.