,
Laman Utama

[VIDEO] AJL 1988 Lampu Tak Menyala, Ramlah Ram Balas Dendam Dengan Baju 'Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu' Versi 2022!

Shahrin Zulkifle
08/07/2022
09:00 MYT
Seperti diberi nyawa semula, penyanyi wanita popular zaman 80an Ramlah Ram kembalikan busana fenoma berbentuk hati simbolik kepada lagu Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hatimu.
Ramlah Ram menggayakan busana bewarna rona hitam dengan sebentuk hati merah yang berlampu dibahagian dada itu pada Konsert Seniman Negara yang berlangsung selama tiga hari bermula 2 Julai yang lalu.
Busana hasil rekaan pereka fesyen zuraidahsaidcreation seperti menebus kehampaan 34 tahun yang lalu ketika Ramlah bertanding dalam Anugerah Juara Lagu 88.
“Ramlah Ram Berjaya menebus kehampaan ‘lampu hati’ yang tidak menyala ketika menjuarai Final AJL’88 di pentas kali ini iaitu pada Konsert Seniman Negara.
“Lagu Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hatimu ciptaan Datuk Seri Ahmad Nawab bukan sahaja melonjakkan nama Ramlah dalam bidang seni, malah albumnya dengan tajuk sama telah Berjaya mencatat jualan sehingga 350,000 unit dan berjaya menjadi Artis Melayu Pertama dianugerahkan Platinum Kembar Lima.
“Namanya turut tercatat dalam Malaysia Book of Records di atas pencapaian itu,” tulis seorang pengguna di Instagram yang kemudian di repost semula oleh Ramlah.
Sementara itu, menerusi satu hantaran terbaru yang dimuat naik penyanyi berasal dari Johor itu, Ramlah menjelaskan dirinya masih trauma untuk muncul di pentas dengan busana sedemikian.
“Sebenarnya risau juga masa nak keluar pentas tu, takut peristiwa lampu tak menyala berulang lagi. Hehe.
“Tapi syukur Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar seperti yang dirancang,” tulis Ramlah ringkas.
Sekadar info, Ramlah Ram dinobatkan sebagai Juara Anugerah Juara Lagu pada tahun 1988 menerusi lagu Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hatimu, dengan ketika itu mengayakan busana bewarna putih dan kelihatan sebentuk hati yang sepatutnya akan bercahaya ketika dia sedang membuat persembahan namun tidak terjadi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Gamers Listy Chan Peluk Islam: “Bismillah Login”

gempak
19/09/2024
14:16 MYT
Seorang gamers terkenal Indonesia, Listy Chan mengambil berkat di hari kelahiran Nabi Muhammad SAW apabila mengumumkan memeluk agama Islam.
Hiburan

"Elak Andaian Cetus Spekulasi Cerai Fazura, Fattah" - Pengurus

gempak
19/09/2024
02:30 MYT
Sejak Fazura memfailkan perceraian terhadap suami, Fattah Amin pada Jumaat lalu, ramai peminat yang mengikuti kisah rumah tangga pasangan selebriti tersebut.
Gaya Hidup

#FoodiesLife: Tak Perlu Keluar KL, Nasi Kandaq Festival 2.0 Kembali Hujung Minggu Ini! Mai Serbu Lekaih

gempak
18/09/2024
15:00 MYT
Nasi Kandaq Festival kembali untuk edisi kedua tahun ini dengan menghimpunkan pelbagai legenda utama nasi kandar di seluruh Malaysia.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Viral

Terpalit Dalam Kes Eksploitasi Agama & Kanak-Kanak, Ini Latar Belakang Syarikat GISB!

gempak
18/09/2024
13:25 MYT
Sejak beberapa hari lalu, kecoh tentang syarikat Global Ikhwan Services & Business Holdings (GISB) yang didakwa melakukan eksploitasi terhadap agama dan kanak-kanak.