Laman Utama

[VIDEO] Akibat Kongsi Rakaman Lamaran Olok-Olok Azal, Zarina Zainuddin Dikecam Netizen - “Anak Autism Pun Ada Hati & Perasaan”

Izwan Isa
09/08/2022
02:50 MYT
Pelakon Zarina Zainuddin menerima kritikan daripada pengikut media sosial dan netizen selepas membiarkan anaknya, Azal, ‘berlakon’ melamar seorang pelakon bernama Neera Azizi.
Menerusi video pertama yang dimuat naik, Azal dilihat seperti menyarungkan cincin pada Neera sambil berkata: “Sudikah awak menjadi isteri saya?”
Kenyataan Azal itu kemudian disambut dengan sorak oleh beberapa individu lain yang turut berada di lokasi kejadian sambil mengucapkan tahniah.
Menerusi ruangan kapsyen, Zarina menulis: “Azal melamar si putih melepak katanya @neeraazizi. Sudikah awak menjadi isteri saya. Siapa setuju angkat tangan,” tulis Zarina.
Namun, insiden berkenaan mendapat respons yang negatif dalam kalangan orang ramai. Menerusi ruangan komen, ramai menyifatkan hal tersebut sebagai tidak lucu kerana melibatkan perasaan dan hati insan istimewa.
“Saya ada anak autism juga. Dan saya tidak bersetuju dengan ini. Anak autism pun ada hati dan perasaan. Jangan berikan dia harapan palsu. Kamu mungkin rasa benda ni macam takda apa. Tapi itu bagi kamu. Tapi besar maknanya bagi anak autism,” tulis seorang netizen.
Begitupun, menerusi sebuah lagi hantaran, Zarina dilihat membidas komen-komen negatif yang ditinggalkan oleh netizen kepadanya.
“Apalah korang dia practice berlakon jer. Macam-macam andaian korang buat. Korang ni memang senang terhibur ke atau senang mengecam? Suka hati korang lah saya lebih kenal anak saya, hari-hari dia berkepit dengan saya.
“Memang dia ada hati dengan perempuan cantik tapi dia tahu dia sapa. Sebab saya selalu ingatkan dia jodoh azal bidadari dari Syurga, bukan di alam nyata,” kata Zarina.
Namun, kenyataan Zarina itu tidak diterima baik oleh netizen. Menurut mereka, Zarina sepatutnya peka sebelum berkongsi sesuatu dan tidak menyalahkan netizen kerana memberikan kritikan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Datuk Red Tak Pernah Nak 'Singkirkan' Datin Red Dalam Perkahwinan, Anggap Diri Tiada Jodoh

gempak
24/07/2024
07:25 MYT
Datuk Red memberitahu bahawa dirinya tidak pernah terfikir untuk menyingkirkan Datin Red dalam hidupnya.
Hiburan

Perkongsian IG Dihujani Tahniah, Nina Ismail Sabri Bakal Dirikan Rumah Tangga?

gempak
23/07/2024
01:39 MYT
Perkongsian di Instagram bekas isteri kepada pereka fesyen, Datuk Jovian Mandagie iaitu Nina Ismail Sabri sekali lagi mendapat tumpuan ramai selepas dirinya memuat naik gambar bersama keluarga dan seorang jejaka yang hanya dikenali sebagai Hafiz.
Viral

"Saya Dah Lama Move On, Tapi Masih Terkilan Kawan Baik Sendiri Yang Sailang Masa Iddah" - Ananda Natasha

gempak
22/07/2024
09:55 MYT
Susulan pendedahan yang dibuat berkaitan perselingkuhan bekas suaminya, Andika Putera, personaliti media sosial, Ananda Natasha menyatakan dirinya sudah 'move on' dengan penceraian yang berlaku pada Disember tahun lalu.
Hiburan

Tak Mahu Ulas Tentang Isu Rumah Tangga, Mawar Rashid Mahu Fokus Besarkan Anak

gempak
21/07/2024
23:58 MYT
Pelakon Mawar Rashid, 29, tidak mahu membahaskan mengenai bekas suami, Raf Yaakob, 39, selepas berpisah pada November tahun lalu kerana bimbang timbul salah faham antara mereka berdua.
Hiburan

Semua Sangka Shahir Kembali Menyepi, Hakikatnya Instagram Kena Godam! Lenyap Sebab Tak Bayar RM2,000 - "Habis Kenangan Saya"

gempak
18/07/2024
09:25 MYT
Juara Akademi Fantasia 8 (AF8), mengakui sepi dari media sosial disebabkan akaun Instagram rasminya telah digodam individu tidak bertanggungjawab.