Pelakon dan penyanyi, Bella Astillah akhirnya tampil memberikan kenyataan mengenai spekulasi berkaitan dengan rumah tangganya bersama suaminya, Aliff Aziz.

Bella menerusi hantaran terbaru di akaun Instagram miliknya memaklumkan terdapat portal tidak bertanggungjawab telah menyunting kenyataan yang diberikan pada tahun 2019 sehingga mengundang fitnah.

“Assalammualaikum, lama kami berdiam diri. Tetapi harini terpanggil untuk buat satu posting berkenaan headline-headline, artikel artikel yang disebarkan di media social (Instagram, Facebook, Twitter dan Youtube).

“Oleh kerana kami tidak ingin memberikan sebarang kenyataan, para blogger mengambil jalan mudah dengan menggunakan statement Bella pada tahun 2019 dan disunting seolah-olah Bella ada memberi kenyataan yang baru.

“Inilah yang dikatakan fitnah. Kami berusaha berdiam diri tapi makin menjadi. Ramai menyarankan kami untuk ambil tindakan dan saman tapi kami ada banyak lagi perkara yang perlu diutamakan,” jelasnya.

A post shared by B E L L A A S T I L L A H (@bellaastillah)

Dalam hantaran sama, Bella meminta jasa baik pihak tersebut agar menghentikan penyebaran yang tidak berasas itu.

“Bila kami selalu post gambar bersama orang cakap jangan menunjuk sangat, tapi bila kami tidak post cakap kami bergaduh.

“Kerana dengan segala fitnah yang dilemparkan sedikit sebanyak menganggu kerja kami. Kami suami isteri sekarang sibuk mencari rezeki, membesarkan anak-anak yang sudah mula bersekolah, dan sedang menjalani rawatan.

“Minta tolong jasa baik anda semua untuk hentikan penyebaran yang tidak berasas ini. Saya sertakan dengan contoh.

“Video di atas berkenaan mata bella pedih jadi terpaksa buang contact lens dan tiba-tiba bulu mata pun tercabut. (Video ini pada tahun 2019)

“Tapi video tu di ambil dan dijadikan thumbnail, diletakkan headline sebegitu dan disebarkan.

“Terakhir sekali, kami mohon jasa baik semua henti kan lah spekulasi. Kerana kami juga punya keluarga di sabah/singapore dan sahabat sahabat yang sedang bekerja dan mereka sering ditanya soal ini,” tegasnya.

Terdahulu, Bella sebelum ini membuat satu perkongsian yang menimbulkan pelbagai spekulasi dan tanda tanya dalam kalangan netizen.

BACA: “Kifarah Sentiasa Ada... Kita Buat Jahat Dekat Orang, Esok Lusa Terkena Balik“ - Luahan Bella Astillah Cetus Tanda Tanya

Menerusi perkongsian itu, Bella mengatakan setiap tindakan tidak baik yang dilakukan seseorang itu pasti akan mendapat balasan memandangkan kehidupan umpama roda

Untuk info, Bella dan Aliff mendirikan rumah tangga pada 9 September 2016, namun bercerai pada 16 Mei 2019 sebelum rujuk semula dalam tempoh edah.

Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata, Mohammad Ayden Adrean, 5, dan Ara Adreanna, 2.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.