Baru baru ini tular di negara jiran dalam satu perkongsian video di TikTok yang membongkar nasib seorang kanak-kanak 12 tahun hamil 8 bulan.

Seorang pengguna TikTok akaun bernama @mammychuleta, berkongsi mengenai kanak-kanak umur 12 tahun itu yang dikenali sebagai Bunga (bukan nama sebenar) didakwa sedang sarat hamil.

Menerusi video yang dikongsikan itu memperlihatkan pemilik video membawa anak ini ke sebuah klinik selepas baru mengambilnya dari satu tempat.

Menurutnya, sepanjang masa dua jam perjalanan dengan keadaan jalan yang kurang baik, Bunga sering muntah-muntah.

"Dia tak memahami apa yang berlaku dalam tubuhnya. Dia malu ketika harus mengangkat baju untuk diperiksa doktor," kongsinya.

Dalam video itu dilihat, Bunga menjalani imbasan untuk kehamilannya di sebuah klinik.

Menerusi video itu wanita berkenaan turut menutup wajah kanak-kanak itu dengan gambar emoji.

Pemilik video sebak melihat keadaan Bunga kerana baginya, saat anak muda sebaya umurnya seronok bermain dengan rakan rakan Bunga pula ke pusat kesihatan untuk buat pemeriksaan kehamilan.

"Bunga cuma makan dan tidur sambil menonton kartun sebagaimana disukai kanak-kanak lain," tulisnya.

Pun begitu, wanita itu sabar menjaga budak itu sama seperti anaknya . Malah menguruskan rutin sebagai ibu hamil dengan mendapatkan rehat serta makan vitamin yang sepatutnya.

Perkongsian ini telah mendapat tumpuan kerana meraih 5.5 juta tontonan. Video tersebut menunjukkan keadaan Bunga selepas 5 hari berada di bawah jagaan pemilik video ini.

Menurut Suara.com, wanita yang merakam ini adalah seorang pemilik kebun tempat ibu bapa kepada Bunga bekerja.

Sumber juga melaporkan, bahawa Bunga dipercayai menjadi mangsa rogol oleh seseorang yang masih belum tahu identitinya.

@mommychutela Cerita Bunga Part 2 #fypシ #binjaitiktok #gbu #ceritasedih #ceritakita #makcutela #zega #lovefamily #saveourfamily ♬ suara asli - Hennyzegamakcuteola