Pelakon Safwan Nazri memaklumkan isteri kesayangannya, Fathin Nur Amalina yang hamil empat bulan mengalami keguguran baru-baru ini.

Safwan berkongsi berita sedih itu menerusi video pendek yang merakamkan perjalanan pengebumian arwah anaknya.

Menganggap kejadian ini sebagai satu ujian besar buat dirinya, Safwan bagaimanapun reda dengan pemergian cahaya mata sulungnya yang diberi nama Muhamad Kaif.

“Ini ujian paling besar untuk saya dan isteri saya. Rezeki kami untuk dapat cahaya mata yang pertama sampai di sini sahaja. Nama dia Muhamad Kaif.

“Maksud: Semangat yang Kuat! Dia semangat untuk hidup, semangat untuk jumpa mummy dengan daddy dia, tapi perancangan Allah itu lebih sempurna!

“Kita jumpa di syurga nanti ye Kaif! Teruskan doa untuk mummy dan daddy okay! Dia dah cukup sifat, dah nak masuk empat bulan, comel, sempurna tapi Allah lebih sayangkan dia!” coretnya.

A post shared by Safwan Nazri (@safwannazri)


Dalam pada itu menerusi hantaran yang sama, Safwan juga mengucapkan terima kasih kepada isterinya kerana cukup kuat mengharungi dugaan.

“Terima kasih sayang @lynakhairul! Awak memang HEBAT ! Awak wanita yang sangat KUAT ! Saya dapat tahu benda ni terjadi ketika saya sudah sampai Turkey.

“Isteri saya lalui benda ni sorang-sorang dengan keluarga tanpa suami. Ya Allah hebatnya you sayang ! Saya sayang sangat dekat awak! Kita lalui benda ni bersama okay!

“Muhamad Kaif, you will always be our Child, thank you temankan Mummy selama ini, kita jumpa nanti okay,” tulisnya.

Terdahulu, Safwan dan isterinya berkahwin pada 4 Mac lalu selepas hampir sembilan tahun perkenalan.