Hampir setahun tanpa sebarang naskhah baharu, penyanyi, Indah Ruhaila, akhirnya mampu menarik nafas lega apabila lagu terbaharunya berjudul All My Heart berjaya diluncurkan minggu lalu.

Jelas Indah atau nama asalnya Siti Ruhailah Hussein, 35, dia meletakkan harapan yang besar agar lagu hasil sentuhan Ajai dan lirik ditulis oleh Strawberychia itu mampu diterima baik oleh peminat dan penggemar muzik tanah air.

Harapan All My Heart

“Untuk lagu ini saya dah berikan semuanya, saya keluarkan apa yang saya ada dalam All My Heart.

“Saya berani katakan All My Heart antara lagu yang mempunyai melodi yang kuat dan lirik yang sangat mudah difahami.

“Sudah semestinya harapan saya untuk All My Heart diterima baik oleh pendegar di luar sana dan terbuka menerima buah tangan terbaharu dari saya.

“Andai ada rezeki lain, saya harap lagu ini layak ke pentas pertandingan nyanyian berprestij seperti Anugerah Juara Lagu, Insya-Allah,” katanya kepada Gempak ketika sesi pelancaran All My Heart minggu lalu.

Pengalaman pertama dengan Ajai

Bercakap tentang pengalaman pertama bersama komposer hebat tanah air, Ajai, Indah meluahkan rasa bangga apabila menerima tawaran untuk menyanyikan lagu sentuhan Ajai.

“Saya sangat berbangga dapat bekerja dengan abang Ajai, sebab sedia maklum nama Ajai bukan lah satu nama yang kecil. Semua orang kenal dia dan saya sendiri gerun dengan abang Ajai.

“Masa mula-mula Ajai tawarkan lagu ini pada saya, saya sudah semestinya berbesar hati, saya tidak fikir panjang dan terus terima.

“Pengalaman pertama saya dengan abang Ajai, saya ingat dia seorang yang tegas dan garang, tapi sebenarnya tidak sama sekali.

“Pertama kali jumpa Ajai, dia sangat sempoi sampai belikan makanan untuk saya dan team sewaktu proses rakaman dalam studio,” ujar Indah.

Ada dua demo

Sementara itu, wanita yang berasal dari Johor Bahru itu mendedahkan pada peringkat awalnya dia telah diberikan sebanyak dua demo lagu sebelum akhirnya mengambil keputusan memilih All My Heart.

“Abang Ajai sebenarnya bagi saya dua demo lagu, antara dua itu saya tertarik dengan lagu All My Heart, kali pertama dengar demo bulu roma saya naik dan melodi terus lekat dalam hati saya.

“Satu lagu lagi sedap juga bila saya dengar tapi bila dengar semula saya rasa macam sudah pernah ada melodi lagu yang seakan-akan lagu satu lagi.

“Bila saya bandingkan kedua-dua lagu, akhirnya saya memutuskan untuk pilih All My Heart, maka inilah hasilnya yang anda semua dapat dengarkan,” tambah Indah.

Dalam perkembangan lain, Indah bakal mengadakan sebuah showcase yang dirancang berlangsung pada hujung tahun ini. Namun jelas Indah hal tersebut akan diumumkan kelak seandainya sudah mencapai kata putus oleh pihak pengurusan.

All My Heart boleh didengar pada bila-bila masa melalui aplikasi strim atas talian popular seperti Joox, Spotify, Apple Music, Deezer dan juga YouTube Music.

Manakala MV rasmi boleh ditonton oleh peminat secara eksklusif di saluran YouTube Indigital Music.