Sepotong video yang tular di media sosial baru-baru ini mencetuskan kemarahan netizen apabila seorang individu yang didakwa sebagai seorang suami dilihat memukul seorang wanita sambil disaksikan oleh kanak-kanak perempuan.

Menerusi video yang viral itu, wanita berkenaan diheret masuk ke bahagian dapur sambil dipukul dan dihenyak menggunakan kaki.

“Perbuatan seorang lelaki dipercayai suami tular di media sosial sejak semalam apabila mendera seorang wanita di sebuah rumah. Tanpa mengetahui di mana lokasi dan tarikh kejadian itu berlaku,” tulis pengguna Twitter yang berkongsi video tersebut.



Menerusi video yang sama, wanita berkenaan tidak melawan dan cuba untuk menahan daripada terus dipukul oleh lelaki tersebut.

Menerusi respons yang ditinggalkan oleh netizen, ramai yang ‘naik hantu’ menyaksikan rakaman berkenaan dan meminta agar sesiapa yang mengenali individu terbabit tampil membuat laporan polis.

“Sesiapa yg mengenali mereka atau tahu apa-apa maklumat berkaitan tolong report pada @PDRMsia secepat yg mungkin. Tindakan oleh @JKMHQ juga jika perlu.”

“Bagus yang rekod ni, sebab evidence. I know it’s hard but without it, mamat ni takleh ke dalam! Tak guna punya jantan! Jangan hidup laa please jantan ni.”

“Pleaselah jangan kahwin kalau you ada hot temper. Jantan tak guna and lowest in class je yang pukul perempuan. Your hands are supposed to cherish and love her. Please jangan jadi bystander juga, do something. At least verbally fight. Please.”

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!