,
Laman Utama

[VIDEO] Netizen Puji Iman Troye Edar Makanan Kepada Gelandangan, Kakak Pula Dedah Sikap Sebenar; “Bila Kena Kecam Teruk Dulu, You Cakap…”

Asyikin Mayudin
02/11/2022
09:55 MYT
Perkongsian video di laman Instagram memperlihatkan penyanyi Iman Troye bersama rakan-rakan sedang mengedarkan makanan kepada gelandangan mendapat perhatian netizen.
Melahirkan rasa syukur, Iman menerusi perkongsian itu berkata dia akan cuba banyakkan lagi aktiviti kerja amal seperti itu agar dapat membantu golongan yang memerlukan.
“Alhamdulillah, syukur. Insya-Allah, Iman dan team akan cuba kerapkan lagi aktiviti CSR. Korang boleh tolong komen dan bagi idea dekat kita siapa dan di mana lagi yang memerlukan,” katanya.
Rata-rata netizen memuji tindakan penyanyi lagu Nang itu yang dianggap mulia kerana berkongsi rezeki dengan gelandangan.
Sementara itu, kakak kepada Iman yang dikenali sebagai Ain Fatiha menerusi video di laman TikTok turut berkongsi mengenai sikap adiknya yang sentiasa mengutamakan keluarga.
“You gold @imantroye. You kesayangan semua orang. Ali dan Arman love you so much! Kenapa rezeki you selalu murah sebab you letak family first.
“Bila kena kecam teruk dulu, you cakap no worries, adik okay. Semoga sentiasa kuat adikku Iman Alyssa. Semoga sentiasa didalam pelukkan Allah.
Ramai orang tanya, best ke jadi family artis. Tak. Tak best.
“Orang bebas bercakap. Orang bebas kecam tanpa tidur sebantal pun. 90 peratus orang cakap kat luar sana semua salah,” tulisnya.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

“Pernah Kena Marah Dengan Mak Sebab Tertinggal Botol Kat Sekolah” - Netizen Mula Kongsi Kenangan Miliki Tupperware

gempak
19/09/2024
09:25 MYT
Nama bekas plastik dan produk dapur terkenal iaitu Tupperware hangat diperkatakan di media sosial selepas ada dakwaan mengatakan jenama itu bakal memfailkan permohonan muflis minggu ini.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Hiburan

Seronok Bekerja Bersama, Nabila Huda Sifatkan Leona Bukan Bimbo - "Dia Kelakar, Manja & Bijak"

gempak
18/09/2024
07:55 MYT
Gerak-geri sering dikritik, pelakon Nabila Huda, menyatakan pempengaruh media sosial sensasi, Kasih Iris Leona, 22, sebagai seorang anak muda yang berbakat, bijak, kelakar dan bukan budak 'bimbo' seperti yang disifatkan netizen.
Hiburan

Aiman Ameer Kalis Wajah Disamakan Dengan Artis Lain, Cerita Kisah Lucu Ditahan Di Road Block - "Saya Perasan Bila Ada Yang Kata ..."

gempak
18/09/2024
03:25 MYT
Pelakon meningkat naik, Aiman Ameer tampil memberi respons apabila ramai menyatakan wajahnya seiras dengan beberapa selebriti lain.
Viral

Buku 99 Kata-Kata Fattah Amin Kembali Tular, Ada Netizen Beri Nasihat - “Jangan Galak Mengata Orang, Masing-Masing Ada Ujian”

gempak
17/09/2024
06:55 MYT
Susulan isu rumah tangga yang menimpa pasangan selebriti, Fattah Amin dan Nur Fazura, kini media sosial ‘riuh’ pula dengan buku berjudul ‘99 Kata-Kata #QalifModen Fattah Amin’ yang kembali tular.