Umum mengetahui ketika ini beberapa negeri di pantai timur seperti Terengganu dan Kelantan serta negeri Pahang sedang dilanda bencana banjir.

Keadaan cuaca dengan hujan lebat tanpa henti menyebabkan paras air naik dengan cepat sehingga memasuki kediaman rumah penduduk dan merosakkan harta benda milik mereka.

Bagaimanapun, lain pula ceritanya apabila tular satu perkongsian video di TikTok @yahibrahimkhan memperlihatkan keajaiban yang berlaku di sebuah surau di daerah Kemaman, Terengganu.

Pada video berkenaan, keadaan surau tersebut dilihat dimasuki air dan mengakibatkan lantai berlumpur dengan teruk sehingga kesan lumpur itu terkena pada beberapa barangan di dalam surau berkenaan.

Namun, apa yang mencuri perhatian adalah satu sejadah di dalam surau itu dilihat tidak langsung terjejas dengan kesan lumpur. Malah ia berada dalam keadaan begitu bersih dan kemas.

Sejadah berkenaan dilihat berada di kedudukan tempat Imam untuk mendirikan solat.

@yahibrahimkhan Replying to @jacksparow91_ ♬ DJ What You Come X Teki Gan Pargoy Santuy - Kelud Music

Menjengah ke ruangan balas, rata-rata wargamaya meluahkan rasa terkejut dan menganggap kejadian ‘ajaib’ itu sebagai salah satu tanda kekuasaan Allah.

“Macam tak percaya, tapi itu bukti kuasa Allah,” kata seorang wargamaya.

“Allah buktikan tiada yang berkuasa daripada-Nya,” komen seorang warganet.

Dalam pada itu, ada juga segelintir wargamaya yang mengatakan mereka pernah berdepan situasi sama ketika kediaman mereka dilanda musibah banjir suatu ketika dahulu.

“Saya pun sama, rumah saya sejadah dan telekung tak basah,” kata seorang wargamaya.

“Rumah saya banjir tahun lepas, Al-Quran dalam rumah dalam keadaan baik sedangkan almari yang berat dah jatuh,” ujar seorang netizen.

“Rumah nenek saya pun, Al-Quran langsung tak basah, elok je. Memang hairan sebab air dah naik paras lutut,” komen seorang warganet.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.