Laman Utama

[VIDEO]“Tengah Ramai Customer Tadi…”- Pelanggan Makan Tak Bayar, Linda Onn Halalkan Jika…

Syafiqah Jalal
02/10/2022
04:23 MYT
Penyampai radio popular, Linda Onn mendedahkan terdapat pelanggan yang mengunjungi restoran miliknya didakwa tidak membayar selepas selesai menjamu selera.
Kata Linda ketika kejadian berlaku, dia tidak menyedari kerana terdapat ramai pelanggan dalam satu masa.
“Tengah ramai customer tadi. Memang tak perasan kalau ada yang lepas makan terus balik,” katanya.
Linda berkongsi perkara berkenaan di akaun Instagram miliknya.
Menerusi entri berkenaan dia memuat naik foto rakaman kamera litar tertutup (cctv) yang menunjukkan pelanggan di satu meja enam orang yang didapati tidak membayar makanannya.
Pun begitu, Linda cuba bersangka baik dan menganggap pelanggan itu lupa hendak membayarnya.
“Kami bersangka baik. Mungkin bukan niat, mungkin terlupa, mungkin disangka dah bayar. Jika kemungkinan itu, kami halalkan,” ujarnya.
Dalam pada itu, Linda sempat berkongsi resit yang perlu dibayar berjumpa RM103.18.
Linda mengusahakan restoran makanan berasaskan nasi ayam yang diberi nama My Mom’s Chicken Rice itu sejak hampir 10 tahun lalu.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Berita

Gadis Mukbang Maut Akibat Makan Berlebihan

gempak
21/07/2024
13:55 MYT
Seorang bekas pelayan restoran maut akibat makan berlebihan selepas melakukan penstriman langsung mukbang, yang dalam bahasa Korea bermaksud makan dalam kuantiti yang banyak.
Viral

Tawar Durian Percuma Kepada Wanita Bujang, Idea Tercetus Ketika Tulis Harga - “Rasa Terhibur Dengan Telatah Pelanggan Namun…”

gempak
16/07/2024
12:55 MYT
Tiga sekawan membawa konsep perniagaan durian lain daripada kebiasaan apabila menawarkan durian percuma kepada wanita bujang yang berkunjung untuk mendapatkan raja buah itu di gerai jualan mereka dekat Kampung Seberang Takir, Terengganu.
Viral

Rider P-Hailing Terperanjat Dapat Tips RM500, Pulangkan Balik Sebab ...

gempak
10/07/2024
08:25 MYT
Bekerja dalam bidang perkhidmatan penghantaran barangan atau lebih dikenali sebagai p-hailing sememangnya terpaksa berhadapan dengan pelbagai karenah pelanggan sama ada baik mahupun buruk.
Viral

‘Blogger Mukbang’ Meninggal Dunia Selepas Lahap Ayam Goreng

gempak
08/07/2024
21:55 MYT
Seorang pencipta kandungan melahap makanan ‘mukbang’ di Filipina meninggal dunia selepas makan ayam goreng bersama nasi, lapor saluran berita TNP kelmarin.