Pelakon Ungku Ismail berharap tiada pihak yang mengambil kesempatan mengenai keadaan Nad Zainal dengan mengadakan cerita yang tidak sahih demi meraih tontonan umum.

Jelas Ungku Ismail, dia berhak membuat laporan mengenai isu tersebut selain berharap orang ramai mampu memainkan peranan masing-masing untuk membendung perkara berkenaan.

“Saya harap tiada pihak yang ambil kesempatan untuk dapat view dengan buat tajuk atau cerita yang sampai saya tak tahu nak cakap apa dah. Ada orang tergamak buat begitu.

“Saya dan netizen boleh buat report dan ambil tindakan berkenaan itu untuk mengelakkan perkara tersebut daripada berkembang. Kita halang algorithm nya.

“Dalam keadaan macam ini sebenarnya saya tak nak ambil kisah fasal ini, saya lebih mahu fokus dengan kesihatan Nad. Saya harap, semua boleh memainkan peranan untuk tidak jadikan ia sebagai satu norma yang biasa,” ujarnya.

Ungku Ismail berkata demikian menerusi satu hantaran video yang dimuat naik di Instagram milik pengarah Shahrulezad.

A post shared by shahrulezad mohameddin (@budakijat)

Terdahulu, sebuah portal tempatan yang melaporkan keadaan aktres Nad Zainal berada di ICU dengan menggunakan tajuk kurang sesuai telah menimbulkan pelbagai reaksi kurang senang orang ramai.

Dalam masa sama, Ungku Ismail memaklumkan keadaan ibu kepada dua cahaya mata itu masih sama seperti kali terakhir perkembangan yang dikongsikannya sebelum ini.

“Tiada apa yang nak update sangat, kerana kali terakhir saya update Nad masih disitu masih di ICU, progress yang baik. Insya-Allah amin.

“Apapun saya happy tengok ramai yang prihatin dengan keadaan Nad. Ada yang geram sampai DM dan Whatsapp saya personal sebab nak tahu perkembangan Nad. Alhamdulillah syukur ramai yang kisah dengan dia,” tambahnya.