Ikon media sosial dan pelakon Wak Doyok mengakui dia tidak berminat dengan wanita yang lebih berusia untuk dijadikan sebagai pasangan hidupnya.

Mahukan yang terbaik dalam soal teman hidup, menurut Wak Doyok, calon isterinya seboleh-bolehnya berusia dalam lingkungan 25 tahun.

"Sebagai lelaki saya mahukan yang terbaik untuk soal teman hidup. Kalau wanita itu lebih berusia dari saya nanti kalau dia jatuh sakit saya pula nak kena jaga dia.

"Saya memilih wanita yang berusia 25 tahun dan ke atas untuk dijadikan pasangan. Kalau muda sangat pun nanti susah juga sebab belum matang," katanya kepada Gempak.

Bagaimanapun, Wak Doyok turut mendedahkan dia kini sudah mempunyai teman wanita dan dalam fasa mengenali hati budi masing-masing.

"Kami baru kenal beberapa bulan dan dalam proses mengenali hati budi lagi. Teman wanita saya itu orang biasa saja. Apa-apa pun, calon isteri saya mesti kena direstui ibu.

"Sebelum ini, hubungan saya dengan beberapa teman wanita berakhir kerana mereka menolak untuk tinggal bersama ibu bila sudah berkahwin nanti," katanya.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.