Pelakon Sophia Al-Barakbah, 29, berkongsi pengalaman misteri ketika menjalankan penggambaran filem Jerangkung Dalam Almari pada 2019 lalu.

Jelas Sophia, ketika kejadian berlaku, dia tidak dapat mendengar arahan yang diberikan oleh tuan pengarah sewaktu melakukan babak ngeri bersama seorang pelakon kanak-kanak.

“Ketika itu babak saya sedang mencekik pelakon kanak-kanak diatas katil, babak itu berlanjutan untuk waktu yang agak lama. Saya fikir itu memang yang diminta pengarah, jadi saya teruskan sahaja.

“Rupa-rupanya pengarah yang mengawal dari luar sudah minta untuk cut melalui walkie talkie, cumanya saya yang ada dalam bilik tu bersama beberapa krew lain kami tidak dengar langsung arahan untuk berhenti.

“Detik itu berlaku lebih dari tiga minit dan secara tiba-tiba seorang krew datang dari luar dan memaklumkan pengarah sudah minta cut.

“Semua sangat terkejut apabila tahu kami yang berada dalam bilik tidak langsung dengar arahan itu, bila periksa walkie talkie, masih berfungsi dengan baik, itu yang pelik,” kongsinya.

Sophia ditemui di Malam Gala dan Tayangan Perdana filem Jerangkung Dalam Almari pada Rabu.

Tambah Sophia, dirinya sama sekali tidak menolak tentang kewujudan mahluk halus yang wujud dalam era serba moden hari ini.

“Saya percaya dengan kewujudan mahluk halus pada hari ini dan saya tidak menafikan kewujudan mahluk tersebut.

“Tetapi secara peribadinya sendiri, saya tidak pernah mengalami hal-hal misteri ini dalam hidup saya setakat hari ini.

“Bukan untuk berasa riak, tetapi kalau boleh kita minta jauh dari hal-hal sebegini,” tambahnya.

Selain Sophia, Filem seram arahan Shadan Hashim ini turut dibintangi oleh Datuk Adi Putra, Hasnul Rahmat, Isaac Imaan, Anne Abdullah dan ramai lagi.

Filem Jerangkung Dalam Almari bakal menghantui penonton di pawagam seluruh negara mulai 4 Ogos 2022.

Sinopsis

Filem Jerangkung Dalam Almari mengisahkan kehidupan seorang lelaki bersama Fikri yang tidak tenteram kerana sering diganggu oleh jelmaan yang muncul dari dalam almari sehingga mengancam nyawa isterinya, Syikin dan anaknya. Berbekalkan ilmu yang dipelajari daripada Pak Hassan, Fikri pulang semula ke rumah lama, tetapi terpaksa membuat perhitungan dengan abangnya, Ali. Ali yang menyimpan rahsia gelap di sebalik ancaman Jerangkung Dalam Almari.