,
Laman Utama

"Yelah, Aku Tak Baik Macam Mak Orang Lain" - Netizen Kata Dialog Mak Yang Sepesen Macam Mak Sendiri! Seriuslah?

Amri Hassan
07/04/2022
07:50 MYT
Sepotong klip sedutan daripada episod terbaharu Jangan Menangis Cinta lakonan Kiah Propa dan Amyra Rosli tular di TikTok baru-baru ini.
Dalam klip berkenaan, Kiah Propa yang memegang watak sebagai Mak Yang, ibu kepada Riyana (Amyra Rosli) berkonfrontasi bila berbicara soal jodoh.
Mak Yang seakan-akan merajuk bila Riyana enggan menerima lamaran berkahwin dengan lelaki yang tidak disukainya.
"Yelah, aku ni kan mak tak guna, mak suka pentingkan diri, tak fikir anak-anak. Aku ni tak bagi tak macam mak orang lain," kata Mak Yang dalam babak tersebut.
Namun, yang menjadi kelakarnya apabila dialog Mak Yang itu kata netizen seakan-akan mirip dengan karakter ibu masing-masing. Play victim tapi dalam masa sama 'pedas'!
"Ayat mak dia macam biasa dengar...
'Ayat mak-mak selalu cakap!
"Aku syak watak mak dia ni belajar dari mak aku lah...," tulis beberapa pengguna TikTok terhibur dengan karakter Mak Yang.
@iamdramaqueen247 Setiap mak nak yang terbaik untuk anak2 #JanganMenangisCinta #noveljanganmenangiscinta #megadrama #dramamelayu #amyrarosli #makyang #ayangbintisatna ♬ original sound - IamDramaQueen247
Nak tahu apa yang bakal terjadi kepada Riyana selepas ini? Teruskan menonton drama adaptasi novel penulis tersohor Siti Rosmizah, Jangan Menangis Cinta!
Jangan Menangis Cinta mengisahkan perkahwinan yang dirancang antara Riyana (Amyra Rosli) dan Zafran (Remy Ishak) membuatkan mereka saling jatuh cinta selepas Riyana didapati berbadan dua. Namun perkahwinan mereka duji apabila anak yang lahir kurang upaya.
Hasil garapan sutradara Raja Mukhriz, drama ini dibintangi barisan pelakon Remy Ishak, Amyra Rosli, Wanns Ahmad, Halim Radzi, Rita Nadira, Hawra, Kiah Propa, Dato Hilal Azman, Atilia Haron dan ramai lagi.
Jangan ketinggalan menonton drama bersiri Jangan Menangis Lagi di slot Megadrama pada setiap Isnin hingga Khamis, jam 10 malam di saluran Astro Ria.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Lakonan Haram Kerana Ada Unsur Intim, Boleh Runtuhkan Institusi Keluarga - Mufti Tegur Isu Tular Ibu Anak Berlakon Jadi Suami Isteri

gempak
17/09/2024
05:50 MYT
Sebarang bentuk lakonan yang mempunyai unsur intim adalah haram dan berupaya mendatangkan kemudaratan selain menyumbang kepada keruntuhan institusi kekeluargaan di negara ini.
Berita

Wanita Guna Anak Buat Konten POV ‘Suami’ Di TikTok Undang Pelbagai Reaksi Netizen - “Kak, Tak Elok Buat Video Macam Itu…”

gempak
14/09/2024
00:55 MYT
Menerusi tinjauan Gempak, ada beberapa video yang dimuat naik oleh pemilik TikTok berkenaan menjadikan anaknya sebagai konten ‘Point of View ‘(POV) di mana dia cuba menggambarkan remaja lelaki itu sebagai suami.
Hiburan

“Saya Suka Sebab Itu Saya Buat, Kalau Tidak…” - Siti Nurhaliza Jawab Tuduhan Netizen Kata Tak Ada Job

gempak
11/09/2024
04:55 MYT
Dengan nada yang lembut, Siti Nurhaliza meminta supaya peminat tidak mengeluarkan kenyataan sebegitu.
Hiburan

Baggio Damasutra Seronok Buat Live Di TikTok, Nafi Terdesak Tiada ‘Job’ - "Saya Masih Aktif..”

gempak
08/09/2024
23:55 MYT
Sering bergiat aktif melakukan siaran langsung di TikTok, vokalis Damasutra, Baggio menafikan dirinya terdesak susulan didakwa tiada tawaran pekerjaan.
Viral

Allahyarham Humaira Repost Hantaran Tentang Kematian 4 Hari Sebelum Maut Kemalangan

gempak
08/09/2024
04:25 MYT
Seakan-akan memberikan petanda awal, Allahyarham Humaira yang maut akibat kemalangan di Kilometer 363.8, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan dekat Trolak, pada Sabtu ada mengulang siar video TikTok berkaitan kematian beberapa hari lalu.