Hiburan

"Yes, I'm Not Malay but I Was Born In Klang, Selangor .." - Netizen Pertikai Kemenangan Diperoleh, Ini Jawapan Balas Amelia Henderson

Zulaikha Yusof
14/06/2019
00:00 MYT
Selepas berita kemenangan di anugerah Asia Model Awards bagi kategori Model Asia tersebar, pelakon Amelia Henderson menerima pelbagai komen positif.
Menerusi sebuah rakaman video yang dimuat naik di Instagram (IG) miliknya, rata-rata peminatnya tidak ingin terlepas meninggalkan komen mengucapkan tahniah atas kemenangan yang diperoleh.
Namun begitu, terdapat segelintir pengikut yang tidak berpuas hati kerana Amelia bukan daripada keturunan Melayu.
Amelia tidak berdiam malah terus membalas komen tersebut.
Anugerah Asia Model Awards itu telah diadakan di Dewan Olimpik Seoul, Korea baru-baru ini.
Sedikit info mengenai Amelia, pemilik nama sebenar Amelia Thripura Henderson ini mulai aktif di industri hiburan tempatan pada tahun 2006 dan berjaya membina popularitinya sehingga kini.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Didakwa Sering Berbalas Hantaran Di Media Sosial Bersama Bekas Kekasih, Ini Respons Amelia Henderson - "Mungkin Orang Buat Andaian Tapi Saya Dengan Aedy.."

gempak
04/07/2024
13:25 MYT
Susulan berita tentang perpisahan pengacara dan pelakon jelita Amelia Henderson bersama pelakon Aedy Ashraf baru-baru ini hantaran yang dimuat naik pasangan ini sering menjadi bualan warganet.
Viral

“Tiada Istilah Pergaduhan Atau Apa-Apa” - Tidak Lagi Bersama Amelia Henderson, Aedy Ashraf Serah Pada Takdir

gempak
14/06/2024
11:41 MYT
Pelakon, Aedy Ashraf tampil memberikan respon terhadap status hubungannya dengan aktres, Amelia Henderson.
Hiburan

“Saya Dengan Aedy Kawan, Tak Rapat Macam Dulu “ - Amelia Henderson

gempak
12/06/2024
11:53 MYT
Amelia Henderson mengesahkan sudah memutuskan hubungan dengan pelakon Aedy Ashraf.
Hiburan

Ada Yang Kurang Senang Sharnaaz Ambil Foto Berdua Dengan Amelia Henderson, Aedy Ashraf Komen - “Janganlah Marah, Dia Abang Saya”

gempak
12/06/2024
00:55 MYT
Pelakon, Aedy Ashraf akui tidak berasa cemburu apabila sahabatnya, aktor Sharnaaz Ahmad memuat naik foto bersama, Amelia Henderson beserta kapsyen pujian.
Hiburan

Amelia Henderson Jawab Tuduhan Pakai Rantai Dengan Loket Salib!

gempak
18/04/2024
07:25 MYT
Teruk dikritik kerana loket rantai yang dipakai dikatakan menyerupai lambang salib, pelakon dan pengacara Amelia Henderson meluahkan rasa kurang senang tentang kritikan warganet terhadap dirinya.  Amelia atau Amelia Thripura Henderson, 28, dalam satu hantaran di aplikasi X menyatakan aksesori yang dipakai itu sepatutnya tidak menjadi isu perdebata