,
Hiburan

"Yes, I'm Not Malay but I Was Born In Klang, Selangor .." - Netizen Pertikai Kemenangan Diperoleh, Ini Jawapan Balas Amelia Henderson

Zulaikha Yusof
14/06/2019
00:00 MYT
Selepas berita kemenangan di anugerah Asia Model Awards bagi kategori Model Asia tersebar, pelakon Amelia Henderson menerima pelbagai komen positif.
Menerusi sebuah rakaman video yang dimuat naik di Instagram (IG) miliknya, rata-rata peminatnya tidak ingin terlepas meninggalkan komen mengucapkan tahniah atas kemenangan yang diperoleh.
Namun begitu, terdapat segelintir pengikut yang tidak berpuas hati kerana Amelia bukan daripada keturunan Melayu.
Amelia tidak berdiam malah terus membalas komen tersebut.
Anugerah Asia Model Awards itu telah diadakan di Dewan Olimpik Seoul, Korea baru-baru ini.
Sedikit info mengenai Amelia, pemilik nama sebenar Amelia Thripura Henderson ini mulai aktif di industri hiburan tempatan pada tahun 2006 dan berjaya membina popularitinya sehingga kini.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

'Kebetulan Saja Duduk Bersebelahan, Takkan Bercinta Pula?' - Amelia Henderson

gempak
11/09/2024
09:10 MYT
Pelakon, Amelia Henderson menjelaskan hubungannya dengan anak tiri kepada Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Aazief Khalid hanya sekadar kawan.
Hiburan

Cantik! Peminat Puji Amelia Henderson Macam ‘Anak Patung’ -  “The Real Miss Universe”

gempak
08/09/2024
07:55 MYT
Pelakon dan pengacara, Amelia Henderson mencuri perhatian warganet baru-baru ini.
Hiburan

"Dia Selalu Di Belakang Saya" - Amelia Henderson Hargai Sokongan Aedy Ashraf Isu Kes Saman

gempak
13/08/2024
07:55 MYT
Pelakon Amelia Henderson, 29, menghargai sokongan diberikan oleh bekas kekasihnya, Aedy Ashraf, 31, selepas dirinya terpalit kes saman membabitkan seorang penulis skrip yang masih belum selesai.
Hiburan

Kes Saman Amelia & Penulis Skrip Drama Diteruskan, Aedy Ashraf Doakan Yang Terbaik - “Dia Wanita Cekal”

gempak
08/08/2024
06:50 MYT
Pelakon, Aedy Ashraf mengambil maklum mengenai kes saman melibatkan seorang penulis skrip bagi sebuah drama terhadap aktres, Amelia Henderson yang masih lagi belum selesai.
Hiburan

Didakwa Sering Berbalas Hantaran Di Media Sosial Bersama Bekas Kekasih, Ini Respons Amelia Henderson - "Mungkin Orang Buat Andaian Tapi Saya Dengan Aedy.."

gempak
04/07/2024
13:25 MYT
Susulan berita tentang perpisahan pengacara dan pelakon jelita Amelia Henderson bersama pelakon Aedy Ashraf baru-baru ini hantaran yang dimuat naik pasangan ini sering menjadi bualan warganet.