Laman Utama

“Zaman SARS, 11 September Saya Dah Lalu” - Sherry Ibrahim Beri Sebab Kenapa Berani Travel Ketika Pandemik

Izwan Isa
04/05/2022
13:50 MYT
Pelakon dan penyanyi, Sherry Ibrahim mengakui yang sambutan lebarannya pada setiap tahun tidak berlebihan.
Hal ini kerana, dia lebih banyak menghabiskan masa di dapur, membantu ibu dan neneknya memasak selain mengemas perkakasan dan membasuh pinggan.
“Setiap tahun, kalau wartawan tanya berapa pasang baju raya, saya akan jawab yang saya hanya akan sediakan sepasang. Hal ini kerana saya tidak ke mana-mana selain membantu ibu dan nenek di dapur.
“Jadi, saya akan pastikan baju itu simple dan selesa untuk dipakai ketika membuat kerja-kerja. Dan selalunya, saya hanya ada di rumah pada raya pertama je. Raya kedua dan seterusnya saya akan bercuti ke destinasi pilihan. Cuma dua tahun kebelakangan ini, saya tak sempat berbuat demikian,” katanya kepada Gempak.
Pun begitu, peserta Masked Singer ini berkata, dia akan cuba mencuri masa untuk bercuti selepas penat menguruskan bisnes salun rambutnya, Khatulistiwa Hair Spa.
“Insya-Allah, tahun ini saya akan travel, tapi dekat-dekat je kot. Tambahan pula SOP dah semakin longgar. Kakitangan saya pun galakkan saya bercuti sebab dia lihat saya dah lama tak berehat.
“Maklumlah, menguruskan perniagaan perlu masa yang banyak, tak boleh tinggal-tinggal,” katanya lagi.
Ditanya pula adakah dia risau bercuti saat dunia masih lagi berdepan dengan wabak COVID-19, Sherry berkata, sebagai bekas pramugari, dia mampu untuk menjaga dirinya sementelah pernah melalui wabak atau tragedi yang lebih teruk sebelum ini.
“Ketika zaman SARS dan 11 September dulu saya dah lalu. Jadi, saya rasa tidak jadi masalah untuk saya travel sekarang. Asalkan kita pandai jaga diri dan kekalkan kesihatan, itu sudah memadai,” katanya lagi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Nabil Ahmad Mohon Cuti Dengan Bos ERA Guna Billboard Gergasi - "Saya Dah Lama Minta, Tapi Susah Nak Lulus"

gempak
17/07/2024
16:55 MYT
Penyampai radio ERA Nabil Ahmad tampil dengan aksi unik memohon cuti dengan majikannya, Dhen, menggunakan papan layar iklan gergasi di Bukit Bintang.
Gaya Hidup

Cuti Sekolah Tak Tahu Nak Pergi Mana? In 5 Lokasi Menarik Yang Boleh Dilawati Di Kuala Lumpur!

gempak
30/05/2024
18:55 MYT
Cuti sekolah sememangnya waktu yang paling dinantikan sama ada dalam kalangan pelajar mahupun ibu bapa.
Advertorial

Teringin Rasai Pengalaman Percutian Bermusim Paling Best? Melbourne Adalah Jawapannya

gempak
28/04/2024
08:55 MYT
Bestnya Melbourne!
Advertorial

Mahukan Percutian Best? Ini 5 Sebab Ohsem Kenapa Melbourne Destinasi Sesuai Untuk Musim Luruh & Sejuk

gempak
27/04/2024
13:39 MYT
Bestnya!
Hiburan

Sambut Aidilfitri Demi Keluarga, Kaka Azraff Akui Terkesan Pemergian Ibu & Kakak - “Kita Yang Bersedih Kenapa Mereka Perlu Terkesan?”

gempak
24/04/2024
06:00 MYT
Aidilfitri 2024 merupakan sambutan Hari Raya paling hiba buat penyanyi, Kaka Azraff apabila dirinya terpaksa menyambut lebaran tanpa dua insan tersayang iaitu ibu dan kakaknya. Berkongsi pengalaman tentang perayaan tanpa dua individu penting dalam hidup, Kaka atau nama sebenarnya Nor Atiqa Noor Azraff, 35, mengakui sangat terkesan dengan pemergia