Pelakon dan penyanyi, Sherry Ibrahim mengakui yang sambutan lebarannya pada setiap tahun tidak berlebihan.

Hal ini kerana, dia lebih banyak menghabiskan masa di dapur, membantu ibu dan neneknya memasak selain mengemas perkakasan dan membasuh pinggan.

“Setiap tahun, kalau wartawan tanya berapa pasang baju raya, saya akan jawab yang saya hanya akan sediakan sepasang. Hal ini kerana saya tidak ke mana-mana selain membantu ibu dan nenek di dapur.

“Jadi, saya akan pastikan baju itu simple dan selesa untuk dipakai ketika membuat kerja-kerja. Dan selalunya, saya hanya ada di rumah pada raya pertama je. Raya kedua dan seterusnya saya akan bercuti ke destinasi pilihan. Cuma dua tahun kebelakangan ini, saya tak sempat berbuat demikian,” katanya kepada Gempak.

Pun begitu, peserta Masked Singer ini berkata, dia akan cuba mencuri masa untuk bercuti selepas penat menguruskan bisnes salun rambutnya, Khatulistiwa Hair Spa.

“Insya-Allah, tahun ini saya akan travel, tapi dekat-dekat je kot. Tambahan pula SOP dah semakin longgar. Kakitangan saya pun galakkan saya bercuti sebab dia lihat saya dah lama tak berehat.

“Maklumlah, menguruskan perniagaan perlu masa yang banyak, tak boleh tinggal-tinggal,” katanya lagi.

Ditanya pula adakah dia risau bercuti saat dunia masih lagi berdepan dengan wabak COVID-19, Sherry berkata, sebagai bekas pramugari, dia mampu untuk menjaga dirinya sementelah pernah melalui wabak atau tragedi yang lebih teruk sebelum ini.

“Ketika zaman SARS dan 11 September dulu saya dah lalu. Jadi, saya rasa tidak jadi masalah untuk saya travel sekarang. Asalkan kita pandai jaga diri dan kekalkan kesihatan, itu sudah memadai,” katanya lagi.