Pelakon Zarina Anjoulie mengesahkan dirinya sudah kembali memegang status janda selepas bercerai kali kedua dengan suaminya, Eilyas Azhar.

Berita tersebut disampaikan Zarina menerusi sebuah kenyataan yang dimuat naik dalam akaun Instagramnya sekitar dua jam lalu.

"Ramai tanya betul ke Anju dan Yas dah cerai... Yes betul kami dah cerai. Tq," tulis Zarina ringkas.

Terdahulu, Zarina dan pasangannya yang lebih dikenali dengan panggilan Yas bercerai sekitar Februari lalu selepas menikah pada Julai 2020.



Zarina bagaimanapun menutup ruangan komen dan tidak menuliskan sebarang kapsyen terhadap kenyataan yang diberikannya.

Bagaimanapun dalam ruangan Insta Story, Zarina mengaku Yas meminta cerai selepas dia memberikan RM500 kepada lelaki tersebut, semalam. Dia juga meminta barangan yang diberikan kepada Yas termasuk memulangkan semula telefon bimbit miliknya.

"Jadi salah tak aku minta phone aku balik dan beg Gucci aku?", tulis Zarina.

Wanita berusia 34 tahun itu bagaimanapun mengaku sudah kembali rujuk dan memberi amaran kepada kaum perempuan yang sering menganggu suaminya agar berhenti berbuat demikian.

"Wahai perempuan-perempuan yang dok DM Yas aku rasa sekarang korang (kamu) dah boleh la stop DM laki (suami) aku ye..tak marah pesan je...aku dan Yas dah rujuk. Ok bye...

"FM jangan kau sedih lak aku dah rujuk semula," katanya pada Februari lalu.

Kenyataan tersebut dipadam dari akaun Instagramnya beberapa minit kemudian.

Untuk rekod, urusan perceraian pasangan ini berjalan di Mahkamah Rendah Syariah Seremban, Negeri Sembilan.

Sebelum itu, Zarina juga pernah mendirikan rumah tangga dengan pemuda dari Brunei pada 2015, namun bercerai pada Disember 2016.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan anak lelaki, Awangku Gabriel Martin Ezra.

Instagram: @anjoulielavocah1