Radio ZAYAN telah mengadakan ‘Tahlil Roblox ZAYAN’, sebuah majlis bacaan tahlil dan doa selamat secara maya yang dianjurkan sebagai tanda ingatan kepada saudara-saudara di Palestin.

Menariknya, majlis itu menggunakan ruang permainan di aplikasi digital Roblox bersama lebih 300 pengguna dan peminat ZAYAN.

Majlis ‘Tahlil Roblox ZAYAN’ dikendalikan oleh personaliti radio Hadhari (dari H&H ZAYAN) dengan menggunakan peta ‘Dataran Festival Tanah Melayu’ yang dihasilkan oleh Cikgu Zyd (TikTok: Cikgu Zyd Gaming), pemain digital Roblox, bersama-sama peminat dan pengguna aplikasi Roblox.

Selain bacaan tahlil dan doa selamat yang diadakan secara maya, para pengguna Roblox dan peminat ZAYAN turut berkesempatan untuk berkumpul dan berarak di perkarangan kawasan peta yang dilengkapi dengan khemah, pentas dan ruang untuk duduk, dicipta khusus menyerupai gambaran di majlis sebenar.

A post shared by ZAYAN (@zayan.my)


Majlis ‘Tahlil Roblox ZAYAN’ turut disertai oleh personaliti-personaliti ZAYAN termasuk Mawi dan Faisal Ismail (ZAYAN Pagi), Lin Ariffin (ZAYAN 10-3) dan Hazwan ( H&H ZAYAN).