Raikan Wira Wonda Kita! Kongsikan kisah inspirasi wira anda & menangi wang tunai RM10,000

“Bersyukur Dapat Rasai Pengalaman Istimewa Ini”- Siwon Dilantik Sebagai Duta UNICEF Asia Timur Pasifik

Mya Amri
13/11/2019 15:13 MYT
Pelakon dan anggota kumpulan Super Junior, Siwon dilantik sebagai duta Dana Kanak-Kanak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNICEF) Asia Timur Pasifik di Vientiane, Laos baru-baru ini.

Menerusi posting terbaru diakaun Instagramnya, Siwon melahirlan raa syukur kerana berpeluang untuk menimba dan merasai pengalaman istimewa tersebut.

“Saya sangat gembira dilantik menjadi Duta Besar Asia-Pasifik Timur. Sementara itu, saya bersyukur kerana pengalaman istimewa melawat banyak negara dan bertemu dengan anak-anak dan keluarga mereka. Kami akan melakukan yang terbaik untuk membantu kanak-kanak di rantau Asia Timur Pasifik sedikit. Terima kasih. @unicef,” tulisnya.

동아시아태평양 지역 친선대사로 임명되어 무척 기쁩니다. 그동안 여러 국가들을 방문하며 어린이들과 그 가족분들을 직접 만나는 특별한 경험을 하며 감사한 사명감을 느꼈습니다. 앞으로 동아시아태평양 지역에 있는 어린이들의 삶에 조금이나마 도움이 될 수 있도록 더욱 최선을 다하겠습니다. 감사합니다. @unicef @unicef.eap @unicef_kr @uniceflaos

A post shared by 최시원 (@siwonchoi) on


Terdahulu, Siwon telah menggantikan posisi aktor terkenal Aaron Kwol yang sebelum ini menjadi duta UNICEF berkenaan.

Sebelum ini, Siwon juga merupakan antara selebriti yang sangat kenali sebagai seorang yang aktif melakukan kegiatan sosial seperti ini.

Siwon juga pernah menjadi duta istimewa untuk UNICEF Korea Selatan pada tahun 2015.
#Artis Korea #Choi Siwon #UNICEF