,
Covid-19

“Dia Minta Maaf Jika Sakiti Perasaan Rakyat Malaysia” – Peguam Rayhan Kabir

Fiza Kamarudin
29/07/2020
14:59 MYT
Peguam kepada warga Bangladesh Md Rayhan Kabir yang bakal diusir keluar dari negara ini, menyampaikan permohonan maaf anak guamnya kepada rakyat Malaysia.
Sumitha Shaanthinni dan C Selvaraja yang dilantik keluarga Md Rayhan sebagai peguam bela berkata, anak guam mereka tidak berniat menyakiti perasaan rakyat Malaysia.
“Kami sudah berjumpa dengan Md Rayhan Kabir dan dia meminta kami menyampaikan permohonan maaf jika apa yang dikatakannya itu menyakiti perasaan rakyat Malaysia dan kerajaan.
“Dia tidak berniat menyatakan apa-apa untuk menyakiti perasaan rakyat Malaysia dan kerajaan.
"Apa yang diperkatakannya itu adalah pandangan peribadi dan reaksinya terhadap apa yang dilihatnya mengenai orang yang ditahan ketika Covid-19," kata K Sumitha Shaanthinni dan C Selvaraja.
Selvaraja dan Sumitha berkata, setakat ini Md Rayhan memberitahu dia menerima layanan yang baik dalam tahanan Jabatan Imigresen Malaysia (JIM).
Tambah Selvaraja dan Sumintha lagi Md Rayhan menyatakan hasrat ingin pulang secepat mungkin untuk bersama keluarganya.
Sumitha berkata, Md Rayhan juga disoal siasat oleh pegawai polis Bukit Aman dan sudah memberikan 112 kenyataan berhubung pembabitannya dalam video berkenaan.
Sementara itu, Timbalan Pengarah (Siasatan dan Perundangan) Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Deputi Komisioner Polis Mior Faridalathrash Wahid mengesahkan pihaknya sudah mengambil keterangan Md Rayhan semalam dan hari ini.
"Keterangan Md Rayhan diambil jam 10 pagi semalam dan disambung hari ini bagi membantu siasatan. "Perkembangan siasatan akan dimaklumkan nanti," katanya ketika dihubungi hari ini.
Md Rayhan ditahan sepasukan pegawai dari Unit Risikan Operasi JIM Putrajaya di Setapak, Kuala Lumpur, pada jam 5.45 petang Jumaat lalu selepas mengkritik kerajaan Malaysia dan mendakwa wujud diskriminasi dalam mengendali kes Covid-19 membabitkan warga asing yang disiarkan Al Jazeera dalam dokumentari berjudul Locked Up in Malaysia's Lockdown.
Rentetan kritikannya itu, Md Rayhan akan diusir keluar dan disenarai hitam daripada memasuki Malaysia untuk selama-lamanya.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Janganlah Sesuka Hati Pegang Anak Orang, Minta Izin Dulu” – Erra Fazira

gempak
14/09/2024
06:55 MYT
Pelakon dan pengacara jelita, Erra Fazira meluahkan rasa kurang senang apabila timbul isu berkaitan kanak-kanak menjadi mangsa amang seksual fizikal seperti yang tular baru-baru ini.
Hiburan

“Saya Sanggup Sujud & Minta Maaf Janji Korang Tak Ganggu Mental Mereka” - Abang Tesla

gempak
02/09/2024
23:55 MYT
Enggan memanjangkan isu, pempengaruh Abang Tesla merayu kepada orang ramai agar berhenti ‘menyerang’ kedua-dua isterinya dengan kata-kata negatif.
Hiburan

Isu Kes Saman, Bekas Kakak Ipar Ira Kazar Mohon Maaf Secara Terbuka Terhadap Puteri Sarah Depan Hakim

gempak
30/08/2024
02:57 MYT
Pelakon Puteri Sarah bersetuju menyelesaikan kes saman fitnah terhadap bekas kakak ipar kepada Ira Kazar iaitu Wiwi Darvinda Mazwena Mazlan secara baik di Mahkamah Sesyen Sivil, Kuala Lumpur pada Jumaat.
Terkini

Ingatkan Pencuri, Rupanya Biawak 'Ketuk' Tingkap Minta Tolong

gempak
26/08/2024
14:55 MYT
"Mulanya ingatkan pencuri rupanya biawak yang terperangkap di celah bumbung rumah, kata pemilik sebuah rumah di taman perumahan.
Laman Utama

Individu Selamatkan Enam Sekeluarga Lemas, Menggigil Lihat Kejadian Berlaku Depan Mata – “Dengar Tangisan Kanak-Kanak & Jeritan Minta Tolong”

gempak
26/08/2024
11:25 MYT
Tindakan berani dua lelaki berjaya menyelamatkan enam sekeluarga daripada lemas selepas kereta dinaiki mereka terjunam ke dalam parit di Kilometer 15, Jalan Selama-Bagan Serai, Sabtu lalu.