,
Covid-19

Dikecam Kerana Berseronok Main Ski Di Turkey & Positif COVID-19 Selepas Pulang Ke Malaysia, Pemuda Ini Tampil Beri Penjelasan!

Fiza Kamarudin
09/04/2020
00:45 MYT
Awal pagi semalam tular beberapa keping foto Bendahari Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor, Mohamad Zuhdi bercuti di Turki pada 15 Mac lalu.
Foto yang tular di media sosial itu adalah status yang di kongsi Mohamad Zuhdi di laman sosial Facebook (FB) ketika menikmati beberapa aktivitinya di Turki.
Mohamad Zuhdi telah dikecam warganet yang menganggapnya bongkak ketika menulis status; “orang tua-tua kata Corona Virus takut salji…” di FB.
Dia turut berkongsi foto sedang menikmati minum petang bersama beberapa temannya sambil mengajak rakan-rakan FB bermain ski.
Bagaimanapun pada 5 April, Mohamad Zuhdi memuat naik status memaklumkan dirinya positif COVID-19 dan telah dikritik hebat warganet.
Apatah lagi, apabila derma kilat telah dikutip untuk membantunya. Tidak berdiam diri, Mohamad Zuhdi tampil memberi penjelasan berhubung perkara itu.
“Viral gambar saya di Turki dan main salji, gambar itu bertarikh 15 Mac dan begitu juga dengan poster kutipan derma kilat, saya sendiri pun tidak tahu.
“Baru tadi pihak lajnah kebajikan pemuda hubungi saya nak serahkan sumbangan RM3000, saya sendiri tidak terima dan mohon diberikan kepada NGO yang banyak membantu masyarakat di luar sana yang sangat memerlukan.
“Saya nasihatkan yang tidak tahu apa-apa ambillah Al-Quiran dan isikan masa anda dengan bacaan Al-Quran,” tulisnya.
Mohamad Zuhdi turut memberitahu dia bekerja dengan Agensi Pelancongan Saff Travel dan berlepas ke Turki pada 13 Mac bersama Kembara Mukmin Travel.
Katanya, waktu itu Turki belum ada COVID-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) belum diumumkan Perdana Menteri.
Rombongan Mohamad Zuhdi kembali ke Malaysia pada 22 Mac lalu.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

gempak
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Hiburan

Kongsi Video Kereta Baru Sempena Hari Jadi, Ada Pula Netizen Tuduh As'ad Motawh Menunjuk - "Perlu Ke Photoshoot"

gempak
05/09/2024
09:55 MYT
Penyanyi dan pempengaruh media sosial, As’ad Motawh sekali lagi menarik perhatian ramai susulan perkongsiannya di Instagram sempena ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.
Hiburan

Vibes Galau & Melodi Menyentuh Hati, Lagu Baru One Avenue Band Boleh Buat Pendengar Menangis - "Ia Tentang Pasangan Tak Setia"

gempak
04/09/2024
17:58 MYT
One Avenue Band muncul dengan single baharu berjudul Jangan Pergi.