,
Covid-19

"Kembang Tekak Tengok Title Influencer!" - Norreen Iman Ulas Isu Pertandingan TikTok Ketika Covid-19

Amri Hassan
09/04/2020
07:52 MYT
"Saya tahu dari awal lagi perkara ini tak betul," demikian kata personaliti media sosial, Norreen Iman yang terbabit dengan pertandingan TikTok Kementerian Pengajian Tinggi yang tular sejak semalam.
Norreen antara dua selebriti media sosial yang dipaparkan dalam poster TikTok Contest bersama Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Dr. Noraini Ahmad.
Tambah Norreen, dia sendiri mengakui rasa kurang senang menerusi gelaran 'influencer' seperti yang tertera dalam poster yang tular di media sosial sejak Rabu.
"Awal-awal aku tengok poster pun.. hmm. Aku kembang tekak tengok title influencer sebab aku tahu aku bukan.
"Aku jenis buat apa aku suka. Entahlah wei. Nak suruh edit balik, segan pulak aku," katanya.
Malah, dia sama sekali tidak menjangka pertandingan TikTok itu dikecam ramai.
"Apalah nasib aku. Baik-baik tak ada apa-apa, aku pun tak ada buat masalah dengan orang, jadi macam ni.
"Dipanggil datang sebab aku main TikTok. Ditanya pasal TikTok.
"Walaupun debor awal-awal, tapi tak apalah go on. Dah mereka nak, kita pun okey je lah," tulis Norreen menerusi akaun Twitternya.
Pertandingan TikTok yang bermula sejak 8 April lalu itu mendapat kecaman ramai apabila ia dikatakan tidak bersesuaian dilakukan ketika negara berdepan krisis Covid-19.
Malah, Noraini sepatutnya memainkan peranannya sebagai seorang Menteri Pengajian Tinggi dengan membantu pelajar-pelajar IPTA dan IPTS yang secara tidak langsung memberi kesan kepada pembelajaran mereka.
Turut tular sepotong video memaparkan aksi Noraini tampil dalam video TikTok bersama Norreen dan Iskandar Rahman untuk mempromosikan pertandingan itu.
Nah saya sajikan semula untuk keseronokan anda ? pic.twitter.com/DE1t2u3YxJ— #DudukRumah (@khairizulfadhli) April 8, 2020 Sebelum itu, turut tular beberapa keping foto Norreen bersama Noraini di pejabat Kementerian Pengajian Tinggi yang juga mendapat kecaman ramai.
Untuk rekod, beberapa Tweet yang dilayangkan Norreen telah dipadamkan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

3 Tahun Kahwin, Suami Terkilan Isteri 'Tak Sengaja' Lakukan Hubungan S*ks Dengan Lelaki Lain

gempak
01/10/2024
09:55 MYT
Kepercayaan semestinya satu faktor utama dalam menjayakan sesuatu perhubungan.
Viral

Influencer Dengan 1.5 Juta Followers Ditahan Reman, Buat Aksi Drift

gempak
29/09/2024
08:25 MYT
Mahkamah Majistret mengeluarkan perintah tahanan reman selama dua hari terhadap seorang pempengaruh TikTok yang juga usahawan muda terkenal di Pulau Pinang bagi membantu siasatan Ops Khas Samseng Jalanan.
Berita

“Saya Mahu Wujudkan Versi Tamil” - Sam Lim Luah Hasrat Mahu Variasikan Konten TikTok

gempak
27/09/2024
13:55 MYT
Pempengaruh media sosial, Sam Lim mempunyai perancangan untuk mewujudkan content creator berbahasa Tamil.
Viral

Lakonan Haram Kerana Ada Unsur Intim, Boleh Runtuhkan Institusi Keluarga - Mufti Tegur Isu Tular Ibu Anak Berlakon Jadi Suami Isteri

gempak
17/09/2024
05:50 MYT
Sebarang bentuk lakonan yang mempunyai unsur intim adalah haram dan berupaya mendatangkan kemudaratan selain menyumbang kepada keruntuhan institusi kekeluargaan di negara ini.
Berita

Wanita Guna Anak Buat Konten POV ‘Suami’ Di TikTok Undang Pelbagai Reaksi Netizen - “Kak, Tak Elok Buat Video Macam Itu…”

gempak
14/09/2024
00:55 MYT
Menerusi tinjauan Gempak, ada beberapa video yang dimuat naik oleh pemilik TikTok berkenaan menjadikan anaknya sebagai konten ‘Point of View ‘(POV) di mana dia cuba menggambarkan remaja lelaki itu sebagai suami.
BorakSeeni