,
Covid-19

Lagu Remix ‘Ke Sana Ke Sini' Bukan Ciptaan Anak PM, Najwa Mahiaddin!

Fiza Kamarudin
16/04/2020
09:21 MYT
Penyanyi Najwa Mahiaddin menafikan lagu remix ‘Ke Sana Ke Sini’ yang tular di media sosial sebelum ini merupakan hasil ciptaannya.
Bagaimanapun Najwa berkata, lagu remix dengan tarian shuffle yang menggunakan teks ucapan Perdana Menteri itu agak ‘cool’ dan hasil kerja yang kreatif.
"I think its cool. Sebelum itu pun ada banyak di Instagram saya nampak ada orang buat remix.
"So, kreatif lah. Ia menunjukkan kita rakyat Malaysia walaupun situasi macam ni, kita duduk rumah, ada banyak karya yang keluar," katanya ketika ditemu bual Johara Pagi ERA.
[[BACA: “Pakai Baju Kelawar Isteri, Kayuh Basikal Dalam Rumah, Ucapan Saya Jadi Lagu…” – PM Tahu Ada Remix 'Ke Sana Ke Sini'!]]
Terdahulu ucapan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin menjadi perhatian netizen apabila beliau sempat berseloroh mengenai ucapannya yang digubah menjadi lagu rap.
“Saya lihat di media sosial, ada suami yang mula memakai baju kelawar isteri, agak luar biasa. Ada yang mengayuh basikal dalam rumah. Ada juga yang mengubah ucapan saya menjadi lagu rap,” katanya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Mpox: “Masyarakat Juga Harus Bertindak, Tak Boleh Harapkan Kerajaan Sahaja,” - Pakar Epidemiologi

gempak
28/08/2024
11:55 MYT
Meskipun penularan Kes Mpox di Malaysia belum mencapai tahap serius, namun masyarakat Malaysia harus mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan bersama.
Hiburan

M. Nasir Berbesar Hati Terima Kedatangan PM ke Konsert Cipta

gempak
22/08/2024
05:25 MYT
Penyanyi lagenda, Datuk M. Nasir berbesar hati menerima kedatangan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke konsert Dato M. N45IR Cipta pada 10 Ogos lalu.
Berita

Rombakan Kabinet? Ini Jawapan Perdana Menteri

gempak
12/08/2024
15:25 MYT
Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan akan berlaku sekali lagi rombakan Kabinet di bawah pentadbirannya.
Hiburan

PMX Kagum Dengar Kehebatan Suara Emas M Nasir, Terkesan Lagu Tribute Buat Palestin

gempak
11/08/2024
08:55 MYT
Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim meluangkan masa dengan menghadiri konsert penyanyi legenda tanah air, Datuk M. Nasir 45 Tahun Cipta di Axiata Arena, Bukit Jalil, semalam.
Berita

Meta Dipanggil Bertemu PM Hari Ini, Beri Penjelasan Hantaran Palestin Diturunkan Di Media Sosial

gempak
05/08/2024
06:25 MYT
Meta Platforms Inc (Meta) dipanggil ke Pejabat Perdana Menteri hari ini untuk memberi penjelasan berhubung tindakan menyekat beberapa hantaran di Facebook dan Instagram Datuk Seri Anwar Ibrahim.