Motosikal dan Enjin Nasional Sdn Bhd (“MODENAS) tampil dalam usaha membantu petugas barisan hadapan, yang bertungkus lumus mengekang penularan wabak Covid-19 yang telah dikategorikan sebagai pandemik baru-baru ini oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Memandangkan operasi MODENAS berpengkalan di Gurun, Kedah, MODENAS bantuan kepada Hospital Sultanah Bahiyah di Alor Setar, Kedah.

MODENAS juga turut serta melaksanakan misi kemanusiaan bagi meringankan beban anggota petugas barisan hadapan yang menjalankan tugasan tanpa mengenal penat lelah dalam usaha memutuskan rantaian wabak Covid-19 yang sedang melanda di kawasan utara negara ini.

Ketua Pegawai Eksekutif MODENAS, Roslan Roskan berkata, pihaknya menyumbangkan barangan elektrik yang diperlukan oleh Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, seperti, kipas, cerek elektrik serta air mineral dengan harapan dapat memberikan sedikit keselesaan kepada kakitangan hospital yang bertungkus lumus tanpa lelah merawat pesakit Covid-19.

“Sebuah sumbangan yang tidak seberapa ini dari pihak kami, sebagai tanda penghargaan kepada doktor, jururawat, sukarelawan, pembantu perubatan dan juga tidak ketinggalan para pegawal keselamatan.

“Sememangnya ia merupakan satu pengorbanan yang besar, buat kakitangan barisan hadapan di samping terpaksa meninggalkan anak kecil dan keluarga demi keselamatan negara,” katanya.