,
Antarabangsa

Laris! Dalam Tempoh Sebulan Sudah 1,400 Menempah Honda BR-V Baharu

Erywan
23/07/2020
04:10 MYT
Honda Malaysia mencatatkan 1,400 tempahan bagi model BR-V baharu selepas sebulan dilancarkan. Kenderaan segmen crossover dengan tujuh tempat duduk itu sangat menerima sambutan yang memberangsangkan di kawasan tengah selepas mencatatkan 42 peratus bagi jumlah tempahan itu.
Varian dengan spesifikasi tertinggi iaitu V menerima 85 peratus permintaan dan selebihnya adalah model E, selain warna Modern Steel Metallic mencatatkan tempahan tertinggi dengan 24 peratus.
Honda BR-V baharu menerima beberapa naik taraf membabitkan bampar hadapan dan kemasan bawahnya, jeriji, kemasan lampu kabus serta rim 16 inci dua tona. Pada masa sama, ia juga dilengkapi antena sirip serta dipadankan bampar belakang baharu.
Dalaman pula, semua kerusi dibaluti material kulit dengan jahitan merah bagi varian V serta dilengkapi paddle shift untuk memberi pengalaman pemanduan lebih menarik.
Dari segi rangkaian kuasa, ia masih menggunakan enjin 1.5 liter SOHC i-VTEC dengan padanan transmisi CVT yang menyalurkan 120PS.
Sementara itu, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Toichi Ishiyama berkata, ketika Malaysia kini dalam tahap pemulihan, kebanyakan perniagaan kembali beroperasi dan menyesuaikan diri dengan keadaan baru dengan SOP yang ketat.
Menurutnya, pihaknya mahu menekankan bahawa semua peniaga Honda selamat dikunjungi dengan langkah berjaga-jaga yang diperlukan seperti suhu saringan, pembersihan tangan dan kawalan orang ramai.
“Bulan lalu juga, kami mengumumkan penurunan harga berikutan pengumuman pengecualian cukai penjualan oleh Kerajaan Malaysia.
“Selain membantu merangsang ekonomi negara dan industri automotif tempatan, pengecualian ini memberikan insentif besar bagi orang yang ingin membeli kereta ketika negara mulai pulih dari kesan Covid-19,” katanya.
Sempena pengenalan BR-V Baru, Honda Malaysia juga melancarkan dua Kempen Bantuan Komuniti membabitkan “Be Kind with BR-V” and “Honda Dealer Donation Drive”untuk program bantuan Covid-19 serta membantu mereka yang terjejas komuniti di kawasan sekitar peniaga Honda.
Harga Honda BR-V Baharu
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Girlfriend Desak Beli iPhone Model Terkini, Lelaki Bergaji Basic RM2,000 Terpaksa Buat Loan

gempak
29/06/2024
06:55 MYT
Seorang lelaki meluahkan perasaan mengenai ‘perangai’ kekasihnya yang berkehendakkan barangan mewah sehingga dia terpaksa memohon pinjaman peribadi.
Viral

Jurujual Tular 'Mulut Puaka' Kutuk Bekas Rakan Sekerja Sudah Minta Maaf - "Tapi Masih Belum Selesai Sebab..."

gempak
27/06/2024
05:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan dua wanita didakwa sedang memperlekehkan bekas rakan sekerjanya ketika membuat siaran langsung di TikTok berjaya mendapat perhatian ramai baru-baru ini.
Viral

Dua Pemandu Saling Berhimpit Hingga Kemalangan, Netizen Bincang Salah Siapa

gempak
08/04/2024
06:30 MYT
Sepotong klip video rakaman dashcam memaparkan aksi dua pemandu kereta saling berhimpit sehingga berlaku kemalangan tular baru-baru ini.
Viral

Wanita Minta Sedekah ‘Kantoi’ Pandu Kereta Honda CRV, Mengaku Tak Berduit - “Ini Kereta Kawan Saya…”

gempak
26/03/2024
06:55 MYT
Isu penipuan dalam peminta sedekah bukanlah sesuatu yang asing lagi pada zaman sekarang. Oleh sebab itu, orang ramai kebanyakkannya tidak yakin ataupun kadangkala kurang ikhlas untuk memberi sumbangan kerana bimbang ditipu oleh golongan berkenaan. Begitulah sinonimnya perkara itu dengan satu video yang tular baru-baru ini, di mana entri tersebu
Laman Utama

“Jangan Clamping…”- Bimbang Sport Rim Calar, Pemandu Honda Rela Kena Saman Dari Kena Clamp?

gempak
23/06/2022
05:20 MYT
Alamak orang macam ni pun ada?