Pelanggan rangkaian Lebuh raya PLUS dan Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) berpeluang menikmati diskaun tol sebanyak 20 peratus pada 25 Januari 2020 ini sempena Perayaan Tahun Baharu Cina.

Pengarah Urusan PLUS Malaysia Berhad (PLUS), Datuk Azman Ismail berkata, pada 25 Januari, pelanggan lebuh raya akan diberikan diskaun tol sebanyak 20 peratus ketika membayar tol di antara jam 12:00 pagi hingga 11:59 malam.

Menurutnya, sebagai contoh, sekiranya pelanggan mula memasuki lebuh raya pada jam 7 malam pada 24 Januari dan keluar dari lebuh raya serta membuat bayaran tol pada jam 12:15 pagi pada 25 Januari, mereka akan layak menikmati diskaun perayaan itu.

“Kami juga mengambil peluang ini mengucapkan kepada pelanggan kami supaya “Hidup dalam keadaan aman dan harmoni serta sentiasa selamat walau di mana sahaja mereka berada” dan dapat meraikan Tahun Baharu Cina bersama yang tersayang,” katanya.

Diskaun tol 20 peratus ini diberikan kepada pelanggan Kenderaan Persendirian ketika melakukan perjalanan di Lebuhraya Utara-Selatan, Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE), Lebuhraya Seremban-Port Dickson (SPDH), Lebuhraya Utara-Selatan Hubungan Tengah (ELITE), Lebuhraya Laluan Kedua Malaysia-Singapura (Linkedua), Lebuhraya Butterworth-Kulim (BKE), Jambatan Pulau Pinang serta Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2).

Walau bagaimanapun, diskaun itu tidak diberikan untuk transaksi tol di Plaza Tol Tanjung Kupang. Ia juga tidak ditawarkan kepada pelanggan di Jambatan Pulau Pinang yang sedang menikmati diskaun tol 20 peratus yang sedia ada melalui Touch 'n Go.