PETRONAS Sepang Racing Team (SRT) mengumumkan kerjasama baru dengan pengeluar skuter urban terkemuka, Velocifero untuk memperkenalkan PSRT Velocifero Mad Air edisi terhad di DutchGP 2021.

Skuter prototaip itu bakal digunakan oleh pasukan SRT pada seluruh perlumbaan yang tersisa pada tahun ini. Konsep skuter elektrik PSRT Velocifero Mad Air itu menggabungkan gaya, prestasi dan praktikal dalam satu pakej tunggal.

Ia menawarkan reka bentuk palang lipat yang mudah disimpan dan dibawa, selain dilengkapi motor elektrik 350W dengan pek bateri 36V .


Ia juga dilengkapi panel paparan digital baru, motor dan brek hadapan elektrik serta brek cakera belakang. Walaupun kaya dengan ciri-ciri, beratnya hanya 16kg sekali gus menjadikannya penyelesaian e-mobiliti yang sempurna.

Bagi memberi ia lebih mantap, edisi terhad ini hadir warna khas dari jentera perlumbaan SRT PETRONAS. Mereka yang berminat, perlu mendaftarkan untuk memiliki skuterPETRONAS SRT Velocifero edisi khas. Anda boleh melayari pautan di YouTube ini.


Sementara itu, Prinsipal Pasukan PETRONAS Sepang Racing Team (SRT), Datuk Razlan Razali berkata, pihaknya sentiasa mencari peluang komersial sekali gus melengkapkan perlumbaan dan gaya hidup MotoGP pasukannya.