Berikutan pengumuman Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin minggu lalu berhubung rancangan Pemulihan Ekonomi Jangka Pendek, Volvo Car Malaysia mengeluarkan senarai harga barunya untuk semua model Volvo pemasangan tempatan (CKD) dengan pengecualian cukai jualan, berkuatkuasa 15 Jun hingga 31 Disember 2020.

Senarai rangkaian penuh model Volvo CKD yang lengkap di Malaysia akan mendapat potongan harga dan harga runcit yang disemak semula untuk semua model atas jalan, tanpa insurans, termasuk duti eksais dan tidak termasuk cukai jualan.

Harga baru untuk model XC40, XC60, dan XC90 CKD

Harga baru untuk model S90 dan S60 CKD

Volvo Car Malaysia juga menawarkan Pakej Recas (Recharge Package) percuma bernilai sehingga RM30,888, Hager Wallbox bernilai RM8,000 dan pakej perkhidmatan penyelenggaraan 5 tahun (VSA 5+).

Tawaran itu hanya diberikan kepada model terpilih dan tertakluk pada stok sedia ada. Selain itu, semua tempahan yang dilakukan secara dalam talian akan menerima pakej Polestar Optimization percuma bernilai RM5,250.

Pemilik semasa kereta Volvo tidak perlu risau akan kehilangan faedah tambahan. Ini kerana Volvo Car Malaysia kini memperluas tawaran selepas jualan untuk mereka yang melakukan perjalanan dengan selamat dengan minda yang tenang.

Potongan harga khas sehingga 30 peratus untuk Bahagian Perkhidmatan (Service Parts) terpilih, 20 peratus untuk Aksesori Wheelset (Wheelset Accessories) terpilih, 15 peratus untuk Pengoptimuman Perisian Polestar (Polestar Software Optimisation), hingga 50 peratus untuk Aksesori terpilih dan Pemeriksaan Kesihatan & Basuh Kereta (Health Check & Carwash) percuma. Kedua-dua tawaran jualan dan selepas jualan tersedia secara eksklusif sehingga 30 Jun 2020.