Sebagai satu inisiatif baharu, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) menawarkan perkhidmatan menghantar kenderaan sehingga ke rumah anda.

Mengikut falsafah jenama Volkswagen "people first", perkhidmatan penghantaran kenderaan ke rumah memberi kemudahan kepada pelanggan dan satu pengalaman baru.

Perkhidmatan ini disediakan di seluruh negara di semua pengedar Volkswagen yang sah. Penghantaran adalah percuma untuk pemilik dalam jarak 20 kilometer dari pengedar pilihan mereka.


Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter berkata, inisiatif itu menunjukkan evolusi syarikat untuk menyesuaikan dengan kebiasaan membeli-belah baru kepada pengguna.

"Dengan pengenalan perkhidmatan ini, kami menutup rangkaian dan memudahkan pelanggan kami membeli Volkswagen dari kediaman mereka sendiri.

Semudah memilih model pilihan mereka di eShowroom, menyelesaikan proses penjualan dan menyerahkan kereta baru terus ke depan pintu mereka,” katanya.

Pada masa yang sama, inisiatif itu adalah sebahagian daripada kempen Safe Hands dengan menerapkan prosedur tanpa kontak untuk penjualan dan selepas jualan untuk memberi jaminan kepada keselamatan pelanggan.

Semua kereta Volkswagen baru akan dihantar dengan trak dan ditutup sepenuhnya dalam kanvas untuk memastikan keadaan terbaik ketika penghantaran.

Selain itu, VPCM mematuhi garis panduan keselamatan yang ketat apabila trak pengangkut dibersihkan dan dibasmi kuman sebelum dan selepas setiap penghantaran dengan pemandu kerap diperiksa dan mengamalkan langkah keselamatan COVID-19.

Pemilik akan menerima pemberitahuan SMS selepas kereta baru mereka dikumpulkan dan dalam perjalanan ke mereka. Sebagai langkah keselamatan tambahan, Welcome Kit pemilik dan kunci kereta akan disimpan dengan selamat di dalam kereta yang dikunci.

Untuk mengetahui lebih lanjut, pelanggan boleh bertanya di wakil penjual pilihan mereka atau melayari www.volkswagen.com.my