,
Nusantara

BCL Tulis Pesan Cinta di Ultah ke 41 Almarhum Ashraff Sinclair

Gempak ID
18/09/2020
00:01 MYT
Bunga Citra Lestari kembali membikin netizen baper lewat unggahan terkini di akun Instagramnya, @bclsinclair sekitar lima jam lalu seperti yang dilihat Gempakid.
Pasalnya, dengan memajang foto alhamrhum sang suami Ashraf Sinclair yang tersenyum, Bunga menyampaikan ucapan ulang tahun buat pria asal Malaysia itu.
Ashraff Sinclair diketahui telah berpulang ke Rahmatullah pada Februari 2020 lalu karena serangan jantung.
Namun, tanggal 18 September akan selalu dikenang Bunga lantaran menjadi tanggal ulang tahun belahan jiwanya itu.
Lantas biar Ashraff Sinclair kini sudah bahagia menemui sang Pencipta, Bunga tetap menitipkan ucapan ulang tahun ke 41 buatnya.
Dengan menulis dalam bahasa Inggris, ibu kepada Noah itu antaranya mengatakan ia akan belajar mencintai dirinya sendiri, sebagaimana selalu dilakukan Ashraff kepadanya.
"Terima kasih karena membuat aku percaya bahwa aku layak dicintai.
"Sejak kamu tiada, aku harus menjadi kamu. Seseorang yang mencintaiku, seseorang yang mempercayakanku," tulis Bunga alias BCL.
Pelantun yang mendedikasikan lagu berjudul 12 Tahun Terindah buat almarhum juga mengungkapkan kata kata yang diberikan Ashraff kepadanya amat bermakna.
"Dan kini baru aku melihatnya. Aku akan mencintai diriku seperti kamu mencintaiku aku.
"Happy birthday sayang," tulis BCL lagi.
Instagram: @bclsinclair
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: 10 Peserta Ke Pentas Akhir, Langkah 2 Peserta Terhenti… Jom Semak Markah Penuh Minggu Separuh Akhir

gempak
08/09/2024
20:55 MYT
Peserta Farhan Mustapha unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu Separuh Akhir Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: 12 Peserta Melangkah Ke Separuh Akhir, Dua Tugasan Menanti… Jom Semak Markah Penuh Minggu Keenam Semua Peserta

gempak
01/09/2024
20:55 MYT
Peserta Shazreen Shaharum unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu keenam Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Syaffiq Sahli Raih Markah Tertinggi, Mofanora Tersingkir.. Jom Semak Markah Penuh Minggu Keempat Semua Peserta

gempak
18/08/2024
21:55 MYT
Peserta Syaffiq Sahli unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu keempat Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Pertama Kali Nyanyi Lagu Dangdut Sampai Juri Menari Sakan, Farhan Mustapha; "Ada Tekanan, Tapi..."

gempak
06/08/2024
02:55 MYT
Peserta Gimme The Mic Malaysia, Farhan Mustapha bersyukur apabila meraih kedudukan pertama pada minggu ketiga Gimme The Mic Malaysia.