Viral

Coldplay Umum Bakal Rilis Album Ganda 22 November 2019

Gempak ID
22/10/2019
12:22 MYT
Setelah sempat membikin penasaran buat penggemar mereka lewat kampanye termasuk poster dengan para personelnya dalam sebuah foto lama yang sudah usang dan menggantikan foto profil dengan gambar matahari dan bulan di pelbagai akun media sosial, akhirnya Coldplay resmi mengumumkan kabar gembira.
Spekulasi Coldplay akan merilis album baru kini realiti. Grup yang digawangi empat personel itu siap merilis album Everyday Life pada 22 November mendatang, lapor Variety.
Hal yang lebih membahagiakan adalah mereka akan merilis album tersebut secara ganda. Album Everyday Life itu kata Coldplay lewat sebuah surat yang ditulis secara kuno dan diunggah di media sosial, ia juga punya nama Sunrise dan Sunset.
"Teman-teman tersayang, ketikan saya tidak sangat bagus, maafkan saya dan saya harap di manapun kau berada, kau baik-baik saja. Dalam 100 tahun terakhir atau sekitar itu, kami telah mengerjakan sesuatu yang disebut Everyday Life, yang mungkin akan kau tulis sebagai iklan baris 'album ganda untuk dijual, pemilik sangat berhati-hati.
"'Yang satu bernama Sunrise, yang lain [bernama] Sunset, keluar pada 22 November. [Album] ini merupakan gambaran dari apa yang kami rasakan tentang banyak hal. Kami mengirimkan banyak cinta untukmu dari hibernasi kami. Chris, Jonny, Guy dan Will Champion," tulis grup tersebut.
Sang vokalisnya, Martin belum lama dulu mengatakan Coldplay akan merilis album baru mereka di tahun 2019. Dan kini ia hampir menjadi realisasi.
Kredit Foto: Billboard, NME Twitter: Coldplay
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Chris Martin Dihenyak Kecaman Gara-Gara Minta ‘Send Love To Israel & Palestin’

gempak
01/07/2024
03:55 MYT
Vokalis kumpulan Coldplay, Chris Martin menerima kecaman yang hebat selepas meminta penonton yang menghadiri konsert mereka di Glastonbury Festival untuk menyebarkan rasa cinta terhadap zionis, Israel.
Hollywood

Vokalis Coldplay Chris Martin, Aktres Dakota Johnson Bertunang

gempak
08/03/2024
06:45 MYT
Vokalis Coldplay, Chris Martin dan kekasihnya aktres Dakota Johnson dilaporkan bertunang selepas tujuh tahun bercinta.
Hiburan

Catat Kehadiran Paling Tinggi Dengan 81,812 Penonton, Konsert Coldplay Di Kuala Lumpur Raih Untung RM52 Juta

gempak
09/02/2024
05:55 MYT
Masih lagi tentang Konsert Jelajah Dunia The Music Of The Spheres yang dijayakan oleh kumpulan Coldplay di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur pada 22 November tahun lalu
Viral

Pernah Terlibat Bina Stadium, Ini Kisah 3 Pekerja Asing Yang Berpeluang Menonton Coldplay Secara Percuma Di Singapura

gempak
02/02/2024
03:55 MYT
Pada 27 Januari lalu, tiga warga asing ini kembali ke stadium berkenaan, bukan sebagai pekerja, tetapi sebagai penonton konsert jelajah kumpulan Coldplay yang berlangsung selama enam malam di republik itu
Hollywood

Presiden Filipina Disifatkan Hina Rakyat, Guna Helikopter Kerajaan Elak Jalan Sesak Demi Tonton Coldplay

gempak
21/01/2024
07:59 MYT
Kumpulan Coldplay menyudahkan konsert siri Music Of The Spheres World Tour di  Philippine Arena, Filipina semalam dengan sukses.