,
Musik

Della Perez 'Dicari' Netizen Apabila Diperiksa Sebagai Saksi Prostitusi Online Hari Ini

Gempak ID
04/02/2019
04:44 MYT
Dipanggil Polda Jawa Timur untuk penyelidikan terkait kasus prostitusi online, adik almarhum Jula Perez, Della Perez mengunggah kata semangat buat dirinya yang diperiksa hari ini.
Dia pun mengambil kalimat yang berbunyi: “Setiap ujian yang Allah bagi pasti ada hikmahnya. Semakin Allah sayang kepada seseorang hambanya, semakin kuat ujian buatnya.”
(Unggahan kata semangat yang diposting Della Perez diakun Instagramnya 30 menit lalu)
Kabar wanita itu akan diperiksa kepolisian terungkap setelah surat berkop resmi Kepolisian RI dengan nomor S.Pgi/286/I/Res.2.5/2019/Ditreskrimsus, yang tertulis nama Della Wulan Asterani alias Della Perez menjadi viral.
Della sendiri sempat bercanda mengatakan dirinya telah mendapat ‘surat cinta’ setelah resmi mendapat ‘jemputan’ untuk menjadi saksi kasus prostitusi online pada hari ini.
Kuasa hukumnya, Minola Sebayang mengungkapkan kalau kliennya tidak menyangka karena dikaitkan dengan kasus tersebut.
"Responsnya Della tentu kaget karena Della merasa kan tidak melakukan atau ada kaitan dengan prostitusi online itu," kata Minola Sebayang, kuasa hukum Della seperti yang dipetik dari detikHOT, Minggu (3/2/2019).
(Della Perez juga merupakan seorang penyanyi dan pelakon)
Kini, banyak yang menyelidik siapa sosok Della Perez di akun Instagram dan carian Google.
Della atau nama aslinya, Della Wulan Astreani berstatus janda anak dua yang merupakan salah satu adik dari Almarhum Julia Perez.
Dia juga merupakan seorang penyanyi, namun berbeda dari sang kakak yang memilih dangdut, Della ikut dalam genre pop.
Selain itu, Della juga merupakan pemain film dan banyak terlibat dalam film aksi selain memainkan peran antagonis.
Terkenal dengan imej tidak kalah seksi, dia juga sempat menggantikan posisi sang kakak, almarhum Julia Perez menerusi film Jejak Cinta pada tahun lalu.
Di film itu ia beradu akting dengan Baim Wong dan Mathias Muchus.
Sumber: Viva.co.id Instagram: Della Perez
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Nikita Mirzani Lapor Kekasih Anak Ke Polis, Paksa 2 Kali Gugurkan Kandungan

gempak
19/09/2024
04:25 MYT
Selebriti sensasi Nikita Mirzani mengambil langkah tegas apabila melaporkan kekasih anak perempuannya, Vadel Badjideh kepada pihak polis.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Hiburan

Yayan Ruhian Tak Kejar Bayaran Tinggi, Akui Selesa Bekerja Di Malaysia Sebab Beto Kusyairy - "Persahabatan Lebih Besar Daripada Nilai Wang"

gempak
18/09/2024
09:55 MYT
Pelakon dan jaguh persilatan kelahiran Indonesia, Yayan Ruhian menjelaskan bahawa dirinya sanggup bekerja di Malaysia sekiranya disuruh bergandingan bersama Beto Kusyairy.
Viral

Penduduk Arak Guru Ngaji Separuh Bog*l, Rogol Anak Murid

gempak
16/09/2024
22:02 MYT
Seperti perumpamaan harapkan peger, peger makan padi, begitulah kes yang terjadi di Jawa Tengah, Indonesia ini.
Berita

Bapa Bakar Anak Hidup-Hidup Kerana Keluar Rumah Tak Minta Izin

gempak
16/09/2024
07:55 MYT
Perbuatan kejam itu dilakukan Iwan Hasan, 44, terhadap puterinya, MH, 13, ketika kejadian di kediaman keluarga itu di Kelurahan Kota Baru, Ternate Tengah, Maluku Utara di Indonesia pada Khamis lalu.