,
Artis

Ditahan 20 Hari, Kriss Hatta Mengaku Mulai Lapang Dada

Gempak ID
02/05/2019
14:51 MYT
Terdakwa kasus pemalsuan dokumen pernikahan, Kriss Hatta kembali menjalani sidang di Pengadilan Negeri Bekasi, Jawa Barat, Kamis (2/5).
Kriss Hatta yang kini telah mendekam di Rutan Bulak Kapal, Bekasi, selama 20 hari mengaku sudah lapang dada dan banyak pengalaman hidup yang ia dapatkan.
"Ya tentunya saya harus hadapi dengan sukarela dan berlapang dada," ungkap Kriss Hatta di Pengadilan Negeri Kota Bekasi, Jawa Barat, Kamis (2/5).
Seperti diketahui, Kriss Hatta terjerat kasus pemalsuan dokumen pernikahannya dengan Hilda Vitria Khan.
Atas kasus tersebut, Kriss Hatta terancam dijerat dengan Pasal 264 Ayat 2, 266 Ayat 1, dan 266 Ayat 2, dan terancam hukuman total 12 tahun penjara.
Namun, dikutip dari Viva.co.id, Kris Hatta bertegas bahwa buku nikahnya dengan Hilda sah.
Dia juga tidak mengerti kenapa buku nikahnya selalu menjadi persoalan. Padahal katanya, tidak ada satu lembaga manapun yang menyatakan bahwa pernikahannya ini atau buku pernikahannya ini tidak berlaku atau tidak sah.
"Jadi secara kesimpulan buku nikah yang saya miliki ini masih sah dan sah. Dan saya yakin sekali majelis hakim mempunyai hati yang tulus untuk menanggapi persoalan yang sedang saya hadapi ini," pungkasnya."Instagram: @krisshatta07
Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Dipenjara Aniaya & Rog*l Binatang, Lelaki Tidak Suka Jadi Manusia Mahu Jadi Kuda

gempak
20/10/2024
20:55 MYT
Kisah sadis Adam Britton yang mempunyai kemahiran mengawal haiwan termasuk buaya menganiaya serta merogol binatang sejak beberapa tahun lalu berakhir apabila dia menerima hukuman penjara.
Berita

Bunuh Altantuya: Hukuman Mati Azilah Diganti Penjara 40 Tahun, 12 Sebatan

gempak
10/10/2024
08:00 MYT
Bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK), Cif Inspektor Azilah Hadri yang membunuh seorang wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu, 18 tahun lalu, terlepas hukuman gantung selepas Mahkamah Persekutuan di sini pada Khamis, menggantikannya kepada hukuman penjara selama 40 tahun.
Hiburan

Ditikam Tolak Lamaran Kahwin, Aktres Tamil Puas Hati Pengarah Kena Penjara

gempak
08/10/2024
14:50 MYT
Selepas empat tahun trauma dengan mimpi ngeri yang dialaminya, pelakon wanita yang banyak terbabit dengan naskhah Malayalam, Telugu dan Hindu, Malvi Malhotra boleh menarik nafas lega.
Viral

Sebab Ponteng Kelas Matematik, Bapa Tukar Bilik Tidur Anak Jadi Penjara

gempak
03/10/2024
12:55 MYT
Seorang bapa yang dikenali sebagai Vince Nyla bertindak demikian selepas mendapat tahu anaknya telah ponteng kelas dan keluar bersama dua rakannya.
Hiburan

Wings Bakal Adakan Konsert Jelajah Di 49 Penjara, Awie Luah Hasrat Mahu Bertemu Yasin - “Saya Doakan Dia Tabah Dengan Apa Yang Berlaku”

gempak
02/10/2024
07:25 MYT
Penyanyi rock terkenal, Datuk Awie mendedahkan kumpulan Wings bakal mengadakan konsert jelajah ke-49 penjara terpilih tahun hadapan.
BorakSeeni