,
Nusantara

Galih Ginanjar dan Barbie Kumalasari Sudah Cerai Sejak Tiga Bulan Lalu

Gempak ID
17/08/2020
05:07 MYT
Rumah tangga Barbie Kumalasari dan Galih Ginanjar diketahui telah berakhir alias bercerai. Hal itu diungkapkan kuasa hukum Galih Ginanjar, Razman Arif saat dihubungi media, Minggu (16/8).
"Saudara Kum ini dia spontan mengatakan bahwa sejak tiga bulan yang lalu sebenarnya dia sudah pisah dengan Galih," kata Razman Arif.
Razman mengatakan, perceraian Galih dengan Barbie Kumalasari sudah sah secara agama.
"Dan saya tanya di mana, dia bilang datang ke Rutan Polda Metro, ketika Galih dia bilang ‘Galih untuk urusan rumah tangga kita selesai sampai di sini," jelas Razman Arif.
"Kumalasari juga cerita ke saya, bahwa pernikahan dia dengan Galih Ginanjar itu adalah nikah secara agama. Jadi bukan secara negara," imbuhnya.
Razman menegaskan, bahwa pernyataan Barbie Kumalasari pun juga sudah mengindikasikan perceraian sejak awal.
"Oleh karena itu ketika terjadi sudah tidak mungkin melakukan itu (rumah tangga) bersama dengan Galih, akhirnya dia menyatakan pisah. Dan ungkapan Kumalasari itu sah juga secara agama gitu," tegasnya.
Kredit Foto: Dream.co.id Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Terima Kasih Kerana Doakan Baik-Baik Untuk Saya - Syamsul Yusof

gempak
05/09/2024
04:17 MYT
Pelakon dan pengarah terkenal, Syamsul Yusof melahirkan rasa syukur dan berterima kasih kepada pengikutnya yang mendoakan kebaikan buat dirinya.
Hiburan

Ira Kazar Enggan Komen Selepas Sah Cerai Talak Satu

gempak
05/09/2024
03:56 MYT
Anak kepada pelakon, Kazar Saisi iaitu Ira Kazar sah bercerai talak satu dengan pelakon dan pengarah, Syamsul Yusof di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Selangor, hari ini.
Hiburan

Syamsul Yusof, Ira Kazar Sah Cerai Talak Satu

gempak
05/09/2024
03:37 MYT
Mahkamah Rendah Syariah Kuala Selangor, pada Selasa mengesahkan wujudnya lafaz cerai taklik yang dilafaz oleh pengarah, Syamsul Yusof terhadap Ira Kazar ketika pasangan itu masih bergelar suami isteri.
Hiburan

Syamsul Yusof, Ira Kazar Hadir Ke Mahkamah Bagi Kes Pengesahan Lafaz Cerai Taklik

gempak
05/09/2024
01:36 MYT
Pelakon dan pengarah, Syamsul Yusof tiba di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Selangor bagi kes perbicaraan pengesahan lafaz cerai taklik pada Khamis.
Hiburan

Seakan Tenang Berdepan Kontroversi, Alif Teega Sibuk Urus Perniagaan - “Fokus, Sikit Lagi Doakan..”

gempak
02/09/2024
21:55 MYT
Seperti tiada apa-apa yang berlaku, pempengaruh Alif Teega kekal tenang berkongsi aktiviti seharian selepas berita mengenai isterinya, Aisyah Hijanah yang memfailkan permohonan perceraian hangat diperkatakan di media sosial.