Viral

Kaget Wiranto Ditusuk, Krisdayanti Mengaku Telah Lama Guna Jasa Bodyguard

Gempak ID
11/10/2019
02:01 MYT
Penyanyi Krisdayanyi yang saat ini menjadi anggota DPR RI mengakui kaget mendengar Menteri Koordinator Bidang Politik, Hukum, dan Keamanan (Menko Polhukam) Wiranto ditusuk orang tidak dikenal di Pandeglang, Banten, Kamis (10/10/2019).
"Saya pas baca rasanya kayak enggak bisa ketelan makanan. Ini memang mengagetkan," kata Krisdayanti seperti yang dikutip dari Kompas.com.
Kepada Kompas.com juga, ia mengaku keselamatan adalah suatu hal yang mutlak. Karena itulah, selama ini ia menggunakan jasa pengawal atau bodyguard.
"Kalau saya pribadi sudah sembilan tahun lalu mengkaryakan untuk orang jaga saya. Bukan sok-sokan, ya. Saya sering off air yang punya intensitas sering dan dekat dengan audience," kata perempuan yang akrab disapa KD itu saat dihubungi, Kamis malam.
"Saya enggak bisa tebak, ada yang saking cinta dan gemas itu kadang cubit dan pukul-pukul. Atau ambil cincin atau gelang. Kita perlu (pengawal)," sambung KD. Selain untuk pribadi, KD juga menggunakan jasa pengawal untuk anak-anaknya.
"Saya memang gunakan itu untuk anak-anak juga. Buat jaga aja anak pergi les atau apa," kata KD.
Menurut KD, wajar bagi seseorang untuk menggunakan cara apa pun memproteksi diri, termasuk menyewa jasa pengawal pribadi.
"Saya rasa kalau kekhawatiran tiap orang tuh ada. Enggak bisa salahkan juga orang melindungi diri dengan bodyguard, ajudan, atau dengan senjata api asalkan dia sudah melewati prosedurnya," kata KD.
Ia menambahkan, sudah mendapatkan informasi bahwa ia akan mendapatkan pengawal di DPR. "Kalau DPR RI kami dapat ajudan ya. Tapi saya belum dapat. Saya harus pastikan dulu. Saya belum tahu apakah akan selamanya dampingi, tapi yakinlah saya berdoa saja," ujarnya.
Instagram: @krisdayantilemos
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Suami Cemburu, Tak Izinkan Kak KM Pasang Bodyguard Lelaki? - "Dia Cakap Dia Boleh Jaga Saya"

gempak
16/06/2024
00:55 MYT
Usahawan sensasi, Kak KM tidak menyangka ramai yang mahu mencuba nasib untuk menjadi pengawal peribadinya selepas kejadian pecah masuk kediaman pada Mac lalu.
Hiburan

Netizen Marah Anak Lelaki Krisdayanti Pilih Ibu Tiri, Sifatkan Orang Paling Berharga

gempak
08/06/2024
04:50 MYT
Anak lelaki hasil perkahwinan Krisdayanti dengan Anang Hermansyah, Azriel menerima kritikan daripada netizen selepas membuat pengakuan dirinya lebih memilih ibu tiri iaitu Ashanty berbanding ibu kandungnya.
Hiburan

Mawi Kongsi Momen Ketika Menjadi Fenomena Satu Malaysia - “Ada 40 Orang Bodyguard..”

gempak
06/06/2024
02:38 MYT
Penyanyi, Mawi mengimbas kembali momen ketika zaman kegemilangannya sewaktu dinobatkan sebagai juara program realiti Akademi Fantasia musim ketiga.
Viral

Tyra Kamaruzzaman Upah Bodyguard Ketika Majlis Kahwin - "Kami Mahu Semua Yang Hadir ..."

gempak
10/05/2024
01:55 MYT
Pempengaruh media sosial Tyra Kamaruzzaman mengakui menggunakan khidmat pengawal peribadi ketika majlis perkahwinannya hujung minggu lepas.
Viral

Insiden Tembak KLIA: Isteri Sedang Hamil, Dalam Proses Cerai

gempak
14/04/2024
13:00 MYT
Isteri kepada suspek tembakan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA)Terminal 1 dikatakan sedang hamil dan mereka dalam proses perceraian.