,
Laman Utama

Ketika Lebaran Tiba, Raffi Ahmad Ingin Balas Dendam!

Gempak ID
12/05/2021
00:35 MYT
Raffi Ahmad menegaskan dirinya tidak akan pulang ke kampung halamannya di Bandung, Jawa Barat, guna merayakan Hari Raya Lebaran. Hal ini disebabkan karena ia ingin mematuhi aturan Pemerintah untuk tidak melakukan mudik.
Tentunya, langkah tidak mudik ke kampung halaman sebagai bentuk upaya Raffi Ahmad menekan penyebaran virus covid-19 yang sampai detik ini masih menghantui Indonesia dan dunia.
"Karena engga boleh mudik jadi Lebaran di Jakarta aja," kata Raffi Ahmad ketika ditemui di kawasan Jakarta, belum lama ini.
Pria 34 tahun itu mengakui, tidak mudik tidak akan mengurangi khidmatnya merayakan lebaran. Sebab, keluarga tercinta kebanyakan berada di Ibu Kota dan hanya sedikit di Bandung.
Nantinya, Raffi akan menghabiskan waktu di rumah untuk istirahat dan kumpul bersama keluarga tercinta guna merayakan hari raya lebaran saat tiba nantinya.
"Alhamdulillah dikasih banyak banget kerjaan ramadan ini. Jadi lebaran ya nanti seminggu ini istirahat lah sama habiskan waktu sama keluarga," ungkapnya.
Suami Nagita Slavina itu mengungkapkan, saat lebaran nanti ingin membalasnya dengan beristirahat. Pasalnya, selama bulan ramadan, ia banyak bekerja sampai kurang tidur dan tidak punya banyak waktu beristirahat.
"Karena kerjaan banyak, kadang-kadang malah tidurnya cuma sejam dua jam. Cuma sabtu minggu doang ada waktu kosong. Jadi ya lebaran mau buat istirahat dan keluarga," jelasnya.
Setelah lebaran nanti, Raffi Farid Ahmad menegaskan dirinya akan menghabiskan waktu bersama Rans Cilegon FC, guna memperbaiki tim sepak bolanya menjelang kompetisi Liga 2 Juli 2021 nanti.
"Abis itu persiapan ke luar kota sama tim-tim bola," pungkasnya.
Oleh: Herco
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Ustaz Don Beri Penjelasan Berkenaan Isu Hari Tasyrik - “Saya Mohon Maaf Sebab Menjawab Dalam Keadaan Mengelirukan”

gempak
19/06/2024
05:25 MYT
Pendakwah terkenal, Ustaz Don Daniyal tampil memberikan penjelasan berhubung kenyataan yang mengelirukan mengenai berpuasa di hari Tasyrik.
Berita

Hasrat Balik Raya Tak Kesampaian, Lelaki Maut Dirempuh Ketika Rehat Tepi Jalan

gempak
16/06/2024
09:57 MYT
Seorang lelaki tidak sempat pulang ke kampung halamannya di Kampung Bertam, Gua Musang untuk menyambut Hari Raya Aidiladha apabila maut dalam satu kemalangan membabitkan sebuah lori dengan motosikal di Kilometer (km) 25, Jalan Lipis- Benta pada Ahad.
Berita

Di Indonesia, Ada Yang Sudah Raya & Solat Aidiladha Hari Ini

gempak
16/06/2024
04:47 MYT
Pemerintah Indonesia sebelum ini memutuskan Hari Raya Aidiladha jatuh pada 10 Zulhijjah 1445 H atau pada Isnin, 17 Jun 2024 (esok).
Berita

Ambang Hari Raya Aidiladha, Ini Jangkaan Jumlah Kenderaan Guna Lebuh Raya Utama!

gempak
15/06/2024
12:55 MYT
Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) menjangkakan jumlah kenderaan di Lebuhraya Utara-Selatan, Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan Lebuhraya Pantai Timur (LPT) 1 dan LPT2 meningkat sehingga 2.52 juta sempena perayaan Hari Raya Aidiladha pada 17 Jun ini.
Hiburan

Nagita Slavina Menangis Tinggal Anak 17 Hari Untuk Ke Tanah Suci

gempak
09/06/2024
11:55 MYT
Isteri kepada hos, pengacara, pelakon dan penyanyi Raffi Ahmad, Nagita Slavina menangis gara-gara perlu berjauhan bersama anaknya selama 17 hari bagi menunaikan ibadah haji ke tanah suci.