,
Laman Utama

Lebaran Tak Gelar Openhouse, Mulan Jameela Siapkan Menu Sundaan dan Jawa Timuran untuk Keluarga

Gempak ID
15/05/2021
02:51 MYT
Walau adanya pandemi covid-19 yang mewabah dunia, penyanyi dan politikus Mulan Jameela tetap merayakan lebaran bersama sang suami, Ahmad Dhani dan anak-anaknya.
Untuk lebaran kedua kalinya, Mulan Jameela tetap melangsungkan perayaan lebaran tapi tidak melakukan open house. Sehingga, ia hanya merasakan lebaran dengan kehangatan keluarga.
"Tidak open house ya, kami mengikuti anjuran Pemerintah mengurangi berkumpul ditengah pandemi covid-19," kata Mulan Jameela ketika ditemui di kawasan Jakarta, belum lama ini.
Mantan personil grup vokal Ratu itu menyebutkan, walaupun tidak merayakan lebaran dengan banyak orang, ia tetap memasak atau menyiapkan menu spesial untuk keluarga, teruntuk sang suami tercinta, Ahmad Dhani.
Menu makanan yang disiapkan Mulan disaat lebaran adalah menu masakan Sunda dan Jawa Timuran, yang memang disenangi oleh keluarga tercinta sebagai salah satu syarat di momentum lebaran.
"Mas Dhani kalau ada makanan Jawa Timuran pasti dimakan," ucapnya.
Meski begitu, wanita 41 tahun itu juga tidak mudik ke Tasikmalaya, kampung halamannya dan ke Surabaya, kampung halaman Ahmad Dhani. Sebab, ia selalu merayakan lebaran di Jakarta.
"Paling kalau lagi reses DPR aja pulang ke kampung. Kalau lebaran engga," ungkapnya.
Tentu, Mulan tak lupa memberikan hadiah kepada anak-anaknya disaat momentum lebaran, karena sudah semangat menjalankan ibadah puasa di bulan suci ramadan.
"Pasti ada reward untuk menghargai usaha anak dalam berpuasa," pungkasnya.
Oleh: Herco Instagram: @mulanjameela1
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Kalau Pandai Masak Itu Satu Bonus” - Hun Haqeem Dedah Ciri-Ciri Wanita Pilihan Hati

gempak
06/09/2024
04:55 MYT
Pelakon Hun Haqeem mendedahkan kriteria wanita pilihan yang bakal menjadi suri hatinya.
Viral

Gara-Gara Mahu Naikkan 'Viewers', Youtuber Ditahan Selepas Muat Naik Video Masak & Makan Kari Burung Merak

gempak
14/08/2024
04:55 MYT
Seorang pempengaruh media sosial India ditahan selepas videonya memasak dan makan burung kebangsaan yang dilindungi negara itu, burung merak mencetuskan kemarahan awam.
Viral

Lelaki Viral Jalan Kaki Kajang-Beranang Kini Dah Dapat Kerja, Peniaga Dedah; "Bila Ke Rumahnya, Memang Benar Dia Perlukan Bantuan"

gempak
16/06/2024
02:43 MYT
Lelaki yang tular di laman sosial kerana berjalan kaki dari rumahnya di Kuala Pajam, Beranang ke Taman Jasmin, Kajang beberapa hari lalu sudah bekerja sambilan sebagai tukang masak di sebuah restoran dekat Bangi, Selangor.
Nusantara

Islam Hanya Pada Kad Pengenalan, Anak Ahmad Dhani Pernah Lalui Fasa Tak Kenal Agama – “Saya Pernah Tanya Bunda, Kenapa Saya Sembah Allah”

gempak
15/06/2024
04:55 MYT
Anak lelaki bongsu Ahmad Dhani dengan bekas isteri, Maia Estianty, Dul Jaelani mendedahkan pernah mempersoalkan mengapa perlu menyembah atau solat kerana tidak mengenali Allah SWT.
Hiburan

Sebulan Kahwin, Syasya Buat Lunch Box Buat Suami - "Main Masak-Masak"

gempak
26/05/2024
01:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan bekas anggota kumpulan Dolla, Syasya Rizal membuat bekal buat suaminya berjaya mendapat perhatian netizen baru-baru ini.