,
Laman Utama

Sah, Vicky Prasetyo Resmi Nikahi Kalina Oktarani

Gempak ID
15/03/2021
03:45 MYT
Vicky Prasetyo akhirnya resmi menikahi Kalina Oktarani, usai drama panjang hubungan asmaranya selama enam bulan ini.
Vicky Prasetyo sah menjadi suami Kalina Oktarani, dengan membacakan ijab qobul dalam pesta pernikahannya di The Lodge Jagorawi Golf & Country, Bogor, Jawa Barat, Sabtu (13/3/2021).
Di depan penghulu dan saksi nikah, Hasyim Adnani dan Charly Van Houten, Vicky dengan lancar dan satu nafas membacakan ijab qobul dalam acara akad nikahnya.
"Vicky Prasetyo bin Hermanto aku nikahkah dan aku kawinkan engkau dengan Erie Oktarani binti Saderi A Sairie dengan mas kawin seperangkat alat salat dan uang senilai Rp 130.321 rupiah dibayar tunai," ucap penghulu, Hasyim Adnani.
"Saya terima nikah dan kawinnya Erie Oktarani binti Saderi Saderi A Sairie dengan maskawain tersebut dibayar tunai," jawab Vicky Prasetyo dengan satu tarikan nafas.
Dengan lancarnya sang gladiator menbacakan ijab kobul, semua tamu undangan termasuk saksi, Charly Van Houten menganggap ucapan Vicky sangat sah.
Kalina terlihat menitihkan air mata usai mendengar dan menyaksikan Vicky membacakan ijab kobul dengan lancar. Haru biru diperlihatkan Kalina selama berjalannya acara, karena ia senang sudah melepas status jandanya.
Acara akad nikah Vicky dan mantan istri Deddy Corbuzier itu disiarkan langsung di channel Youtube Vicky Prasetyo Entertaimen. Awak media pun tak bisa mengambil gambar prosesi ijab qobul mereka.
Tak hanya Charly Van Houten yang menyaksikan akad nikah Vicky dan Kalina. Namun, Ustadz Zacky Mirza turut hadir, menyaksikan, dan juga memberikan nasihat perkawinan.
Acara pernikahan Vicky dan Kalina yang disiarkan langsung di channel Youtube Vicky Prasetyo Entertaiment, berjalan dengan protokol kesehatan yang ketat.
Mantan kekasih Zaskia Gotik itu memilih tempat outdoor dalam prosesi akad nikahnya dengan Kalina. Beruntung, cuaca sangat cerah ketika acara berlangsung dengan puluhan tamu undangan yang hadir.
Tema warna putih menghiasi acara pernikahan Vicky dan Kalina. Mereka tampak gagah dan cantik, mengenakan busana pernikahan bernuansa putih.
Dekorasi bunga berwarna putih pun mewarnai acara akad nikah Vicky Prasetyo dan Kalina Oktarani, ditambah adat Betawi yang diusung mereka dalam akad, membuat acara pernikahan mereka berjalan dengan mengesankan.
Oleh: Herco
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

“Stop Grooming Children! Stop Pedofile Bang**t” - Peguam Dedah Kisah Ada Pakcik Mahu Nikah Anak Buah Sendiri

gempak
12/09/2024
16:00 MYT
Seorang peguam berkongsi pengalamannya bertemu dengan individu yang menyatakan hasrat untuk berkahwin dengan anak saudaranya sendiri.
Hiburan

Nina Ismail Sabri Bakal Nikah Dalam Masa Terdekat? - #GoodByeSingleNina”

gempak
10/09/2024
08:55 MYT
Bekas isteri kepada pereka fesyen Datuk Jovian Mandagie iaitu Nina Ismail Sabri mencuri perhatian ramai apabila bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi.
Terkini

Pengapit Lupa Jalan, Pengantin Wanita Drive Sendiri Kereta Pergi Menikah!

gempak
09/09/2024
07:55 MYT
Gelagat seorang pengantin wanita mengambil alih 'stereng' daripada rakannya yang juga pengapit mencuit hati netizen.
Hiburan

Lerai Spekulasi, Jue Aziz Kembali Bergelar Isteri... Nikah Ogos Lalu

gempak
09/09/2024
07:14 MYT
Pelakon Jue Aziz sah bergelar isteri kepada pilihan hatinya yang dikenali sebagai Ridwan pada 18 Ogos lalu.
Hiburan

Jeslina Hashim Kini Isteri Kepada Tunku Eddy Nasruan

gempak
10/08/2024
14:47 MYT
Penyanyi dan pelakon Jeslina Hashim selamat bergelar isteri kepada kerabat Diraja Negeri Sembilan iaitu Tunku Eddy Nasruan.