,
Laman Utama

Sosok Sapri Pantun Dimata Eko Patrio dan Vicky Prasetyo

Gempak ID
12/05/2021
01:00 MYT
Selama kerja bareng dalam sebuah program komedi yang digarapnya, Eko Patrio terkenang almarhum Sapri Pantun sebagai sosok yang sangat baik dan memiliki jiwa entertainer sejati,
Sapri Pantun tidak pernah mengeluh tentang pekerjaan meski pun ia sadar, honor yang diterimanya tidak begitu besar jika dibandingkan artis lainnya.
"Bang Sapri tuh enggak pernah mikirin honor. Dia selalu ada tawaran kerja, yaudah dijalanin sama dia dengan happy," kata Eko Patrio ditemui di rumah duka Sapri Pantun di kawasan Cipulir, Jakarta Selatan, Selasa (11/5).
Eko mengakui bahwa Sapri juga pelawak yang punya bakat seni tinggi. Sebab, ketika kerja bareng dalam program yang sama, ia sempat menjajal kemampuan Sapri dalam mengolah pantun.
"Saya bilang, 'coba bang Sapri pantunnya keluarin'. Nah dia itu tuh langsung keluarin pantun yang ada dipikirannya. Dia tuh berbakat banget," ucapnya.
Selama hidupnya, Eko menegaskan bahwa Sapri adalah sahabatnya. Ia sering bertukar cerita dan pikiran selama mereka kenal dan kerja bareng dalam program televisi bertahun-tahun.
"Ya saya kehilangan sosok sahabat lah dari bang Sapri ini yang tidak pernah mengeluh dalam bekerja," pungkasnya.
Sementara itu, Vicky Prasetyo ditemui disela pemakaman Sapri Pantun di TPU Ulujami, Jakarta Selatan, Selasa siang, sangat kehilangan sosok Sapri, rekan kerjanya bertahun-tahun dalam sebuah program televisi.
"Merasa sangat kehilangan, kita engga pernah tahu, mudah-mudahan Allah lebih sayang bang Sapri," kata Vicky.
Suami Kalina Oktarani itu akui sempat bermain bola dengan Sapri beberapa bulan lalu. Dalam pertemuan itu, Vicky tidak merasa ada kejanggalan dalam kondisi kesehatan pelawak yang suka bermain pantun.
"Ya main bola jadi pertemuan terakhir kami. Semoga almarhum diterima amal ibadahnya dan ditempatkan disisi Allah," tutupnya.
Oleh: Herco Foto: Herco
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

“Anak Saya Dibedung, Ditutup Dengan Kain…” - Bayi Lapan Bulan Mati Disumbat Botol Susu, Ditekup Bantal Oleh Pengasuh

gempak
06/09/2024
15:29 MYT
Apabila isterinya sampai di taska berkenaan, dia mendapati wajah anaknya Muhammad Al Fateh Amri sudah kebiruan selain bahagian mulutnya juga berdarah.
Hiburan

Bapa Fikry Ibrahim Meninggal Dunia - "Ayah Saya Sudah Kembali Ke Rahmatullah.."

gempak
06/09/2024
01:31 MYT
Bapa kepada pelakon, Fikry Ibrahim, Ahmad Ibrahim meninggal dunia pada Jumaat.
Sukan

Atlet Olimpik Maut Dibakar Bekas Kekasih Sewaktu Pulang Dari Gereja

gempak
05/09/2024
20:55 MYT
Atlet marathon yang baru menyertai temasya Olimpik Paris 2024 dilaporkan meninggal dunia selepas mengalami kecederaan dan lecur parah akibat dibakar bekas kekasihnya.
Hollywood

Rapper Fatman Scoop Meninggal Dunia, Pengsan Waktu Persembahan

gempak
01/09/2024
05:11 MYT
Rapper terkenal dari Amerika Syarikat, Fatman Scoop dilaporkan meninggal dunia sewaktu membuat konsert percuma di Connecticut hujung minggu ini.
Nusantara

Baru Dua Minggu Kahwin, TikToker Shella Selpi Meninggal Dunia Kerana Kanser

gempak
31/08/2024
11:50 MYT
Pengikut seorang TikToker Indonesia yang terkenal dalam kalangan pengguna media sosial kerana sangat gigih berjuang melawan penyakit kanser yang dihidapi sejak tiga tahun lalu berduka selepas wanita itu meninggal dunia pada Jumaat lalu.