,
Laman Utama

Terpapar Virus Covid-19, Vokalis Steven and Coconut Treez Berpulang

Gempak ID
22/06/2021
04:17 MYT
Berita duka kembali hadir skena musik tanah air. Vokalis band reggae Steven and Coconut Treez, Steven Nugraha Kaligis dikabarkan telah berpulang pada Selasa pagi (22/6) pukul 07.30 WIB di Rumah Sakit Medika Serpong, Banten. Pria yang akrab disapa Tepeng ini meninggal dunia pada usia 46 tahun.
Kabar duka ini disampaikan sejumlah kerabat dekat dan grup-grup pesan berbagi. Bukan hanya itu, kabar meninggalnya Tepeng juga disampaikan lewat akin Instagram resmi band Stevene and Coconut Treez
“Innalillahi wa'innailaihi roji'un. Telah berpulang saudara kami Steven N. Kaligis (Tepeng) pada hari Selasa, 22 Juni 2021 pukul 07.30 wib.
"Semoga amal ibadah almarhum diterima disisi Allah SWT, dilapangkan dan diterangi kuburnya serta segala kekhilafan almarhum diampuni Allah SWT. Semoga keluarga yang ditinggalkan diberi ketabahan,” tulis dalam akun instagram @stevenandcoconuttreez.
Menurut kabar yang didapat dari pihak manajemen, meninggalnya pelantun lagu hits Welcome To My Paradise ini disebabkan karena paparan virus Covid-19 yang masuk dalam tubuhnya. Tepeng juga sempat dirawat beberapa hari sebelumnya.
“Benar Covid. Sempat dirawat di Rumah Sakit Medika,” ujar Putra, saat dikonfirmasi awak media via sambungan telepon.
Saat ini, pihak keluarga tengah mengurus persiapan pemakaman almarhum selanjutnya.
Oleh: Herco Kredit Foto: Detik.com
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

“Anak Saya Dibedung, Ditutup Dengan Kain…” - Bayi Lapan Bulan Mati Disumbat Botol Susu, Ditekup Bantal Oleh Pengasuh

gempak
06/09/2024
15:29 MYT
Apabila isterinya sampai di taska berkenaan, dia mendapati wajah anaknya Muhammad Al Fateh Amri sudah kebiruan selain bahagian mulutnya juga berdarah.
Hiburan

Bapa Fikry Ibrahim Meninggal Dunia - "Ayah Saya Sudah Kembali Ke Rahmatullah.."

gempak
06/09/2024
01:31 MYT
Bapa kepada pelakon, Fikry Ibrahim, Ahmad Ibrahim meninggal dunia pada Jumaat.
Sukan

Atlet Olimpik Maut Dibakar Bekas Kekasih Sewaktu Pulang Dari Gereja

gempak
05/09/2024
20:55 MYT
Atlet marathon yang baru menyertai temasya Olimpik Paris 2024 dilaporkan meninggal dunia selepas mengalami kecederaan dan lecur parah akibat dibakar bekas kekasihnya.
Hollywood

Rapper Fatman Scoop Meninggal Dunia, Pengsan Waktu Persembahan

gempak
01/09/2024
05:11 MYT
Rapper terkenal dari Amerika Syarikat, Fatman Scoop dilaporkan meninggal dunia sewaktu membuat konsert percuma di Connecticut hujung minggu ini.
Nusantara

Baru Dua Minggu Kahwin, TikToker Shella Selpi Meninggal Dunia Kerana Kanser

gempak
31/08/2024
11:50 MYT
Pengikut seorang TikToker Indonesia yang terkenal dalam kalangan pengguna media sosial kerana sangat gigih berjuang melawan penyakit kanser yang dihidapi sejak tiga tahun lalu berduka selepas wanita itu meninggal dunia pada Jumaat lalu.