,
Viral

Vanessa Angel Pindah Agama, Manager Angkat Bicara

Gempak ID
04/07/2019
02:09 MYT
Kabar Vanessa Angel pindah agama berhembus kuat. Sejak ditahan di Rutan Medaeng selama lima bulan, Vanessa diduga telah berpindah keyakinan dari Islam ke Kristen.
Kabar tersebut justru dibantah tegas sang manager, Lydia. Soal agama, Lydia membenarkan bahwa Vanessa Angel hidup dalam keluarga yang menganut keyakinan berbeda beda.
Ayahanda Vanessa, yakni Doddy Sudrajat beragama Islam. Sementara ibunda Vanessa beragama Kristen. Kendati demikian, bukan berarti Vanessa sudah tidak lagi memeluk agama Islam.
"Jadi gini Vanessa dari lahir Islam, ayahnya Islam, ibunya non muslim. Cuma Vanessa dari kecil memang Islam dan dia tidak pernah pindah agama sampai sekarang dia agamanya Islam," tegas Lidya di kawasan Brawijaya, Jakarta Selatan, Rabu (3/7).
Kini, seperti diberitakan bahwa Vanessa Angel telah resmi bebas dari masa hukuman lantaran kasus prostitusi online.
Instagram: @vanessaangelofficial
Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Lelaki Peluk Islam Selepas Hampir Terjatuh Tanah Jerlus Masjid India

gempak
30/08/2024
18:55 MYT
Seorang lelaki berbangsa India nekad untuk memeluk Islam selepas terselamat daripada insiden tanah jerlus di Jalan Masjid India, Kuala Lumpur, 23 Ogos lalu.
Sukan

Sukma Sarawak 2024: Nazar Umum Masuk Islam Tertunai, Fu Ceen Berjaya Tuai Emas! Pilih Nama Fathurrahman

gempak
23/08/2024
05:25 MYT
Satu kenangan manis untuk atlet taekwando Terengganu, Fu Ceen Put Thai , apabila berjaya meraih emas pada penampilan sulung di SUKMA dalam acara kyorugi kategori lelaki bawah 63kg.
Hiburan

Zainal Abidin Harap Penganjur Muzik Festival Peka Soal Agama, Elak Pakaian Menjolok Mata - “Kita Negara Islam..”

gempak
17/08/2024
02:55 MYT
Penyanyi, Datuk Zainal Abidin Menakai penganjuran festival muzik tempatan terbaik bagi merancakkan industri seni hiburan.
Viral

"Saya Nak Bertanggungjawab Kerana Agama" - Hafiz Mahamad

gempak
29/07/2024
00:50 MYT
Pempengaruh dan usahawan Hafiz Mahamad tampil memberikan respons terhadap kecaman netizen berhubung video lama yang kembali tular baru-baru ini.
Viral

Kecoh Video Lama Jadi Bahan Fitnah Masyarakat Dunia Terhadap Agama, Netizen Desak Usahawan Tampil Perjelas

gempak
28/07/2024
08:25 MYT
Menerusi muat naik di platform X, tular beberapa rakaman yang memaparkan beberapa aksi kurang senang jemaah lelaki yang dikatakan menggugat keselamatan jemaah wanita di Masjidil Haram.